האם העיתוי להוציא את המשוריינים מחוץ לשדה הקרב המודרני מתאים כיום?

הטנקים היוו את עמוד השדרה של הלוחמה הקרקעית במשך יותר ממאה שנה, אולם תוכנית מהפכנית של הצבא הבריטי מציעה להוציא מהשירות את כלל הכלים המשוריינים על מנת להתמקד בלוחמת סייבר ובתחומים התקפיים אחרים.

הטיימס הבריטי דיווח היום כי במסגרת הדיונים הממשלתיים על המסמך החדש של מדיניות החוץ, הביטחון וההגנה של בריטניה שאמורים להסתיים בנובמבר הקרוב, העלו ראשי הצבא את ההצעה לוותר על כל 227 הטנקים מדגם צ'לנג'ר-2 ועל 388 נגמ"שי הווריור בשל העלות של השדרוג שלהם אחרי יותר מעשרים שנות שירות.

על אף שעדיין קיימת האפשרות שיוחלט על שדרוג הטנקים או על רכישת טנקים מדגם לאופרד-2 מגרמניה, ההצעה החדשה כוללת מתן דגש על לוחמת סייבר ולוחמה אלקטרונית, יכולות בחלל והשקעות בכלי טיס התקפיים. "אנחנו יודעים שיש מספר החלטות נועזות שצריך לקבל על מנת להגן על הביטחון הבריטי ולאזן אינטרסים ביטחוניים מול האיומים החדשים", אמר גורם ממשלתי.

עם זאת, התוכנית מעוררת מחלוקת בתוך הצבא עם חששות שבריטניה תאבד ממעמדה במסגרת נאט"ו. "לא יראו אותנו בתור מדינה מובילה ואמינה בנאט"ו אם לא נוכל להציב יכולות לקרב מטווח קצר", הזהיר גורם ביטחוני. "זה יציב אותנו מאחורי מדינות כמו צרפת, גרמניה, פולין והונגריה".

קולונל ריצ'רד קמפ, לשעבר מפקד הכוחות הבריטיים באפגניסטן, גם הביע מורת רוח. "טנקים יוחלפו יום אחד בכלי רכב בלתי מאוישים, אבל היום הזה עדיין לא פה", צייץ. "לא ניתן להחליף שריון במל"טים, בהתקפות סייבר ובכוחות מיוחדים, אפילו אם הם זולים יותר".

Russian arms could help India launch a blitzkrieg into Pakistan ...

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה