עיראק- הבסיסים האמריקאים לאחר ההתארגנות מחדש

לאחר חיסול מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים בנמל התעופה של בגדד בתחילת השנה איימו האיראנים להגיב על הפעולה האמריקאית והם אף קיימו את איומיהם. מטחי טילים נורו לעבר בסיסי צבא עיראקי בו ישנה נוכחות צבאית אמריקאית אך לא נגרמו אבדות בנפש.

לאחר התוצאות העלובות של התגמול האיראני והבנתם כי הם לא יוכלו לבצע ירי נוסף של טילי שיוט מכיוון איראן על הכוחות האמריקאים בעיראק, כי הפעם פעולה זאת לא תעבור ללא תגובה קשה, הוחלט על שינוי מתווה פעולה והם עברו לפעול באמצעות כוחות הפרוקסי שלהם הרבים הפועלים על אדמת עיראק מתוך הבנה כי בכך ימנעו האמריקאים מלהגיב ישירות נגד מטרות על אדמת איראן.

המיליציה העיראקית החמושה ,שנשאה עד כה במרבית עול התגובה נגד הכוחות האמריקאים על אדמת עיראק מטעם האיראנים היו כתאיב עיראק המוכרים גם כ-"חיזבאללה עיראק" ששוב ושוב ירו רקטות לעבר בסיסי צבא עיראקים בהן ישנן נוכחות אמריקאית.

בתגובה למהלך זה, והימנעות ארה"ב מתגובה ישירה נגד איראן , הוחלט בארה"ב להקטין את פרופיל החשיפה של כוחותיהם בעיראק והם החלו לנטוש מתקנים ברחבי המדינה ולהתכנס אל תוך בסיסים גדולים אותם ניתן לאבטח ביתר קלות.

בחצי השנה האחרונה עזבו כוחות הברית בראשות ארה"ב הפועלים, באופן רשמי, נגד כוחות דאעש בסוריה ועיראק , 8 בסיסי צבא עיראקים גדולים לפי הפירוט הבא : 

*- אלתאג'י –  التاجي.

*- אלקאים – – القائم.

*- קיי-1 –  كي 1.

*- קיארה – – قيارة.

*- נינוה – – نينوى.

*- תקדם – – تقدم.

*- אבו ע'ריב – – أبو غريب.

*- בסמאיא – – بسمايا.

יש לציין כי בסיס אלתאג'י הותקף , בטרם נסוגו ממנו הכוחות האמריקאים בחודשים : ינואר, מרץ, מאי , יוני ויולי.

בסיסים הצבא האמריקאי בעיראק : 

אדום= נוכחות אמריקאית מלאה ומבצעית.  שחור= בסיסים שננטשו ע"י האמריקאים ונמסרו לצבא העיראקי.  ירוק= בשלבי פינוי.

עפ"י התרשים לעיל נראה כי האמריקאים הולכים להתכנס ב-5 בסיסי צבא עיראקים גדולים בהתארגנותם החדשה באזור. (מצויינים באדום).

כתיבת תגובה