מלחמת אחים כברירת מחדל:עוד מוקד דמים בלחימה הפנימית בין כוחות המורדים

מה אתם חושבים יהיה אחרי שהמלחמה בסוריה תפסק ? ככל הנראה שום דבר מיוחד. הלחימה הפנימית בין הפלגים תימשך .

כמה זמן ? לפחות כזמן הלחימה בין  הסונה והשיעה. משהו כמו 1500 שנה ועוד לא הסתיים.

מחוז אידליב משמש מקלט לכל כוחות המורדים שהפסידו בקרבות אך העדיפו לחיות ובהסכמה הם התפנו מבתיהם ועברו לגור במחוז אידליב בנמצא בשליטה מלאה של כוחות המורדים.

כיום מרוכזים במחוז יותר מ-50,000 לוחמים על נשקם הקל ובני משפחותיהם וזאת בנוסף לתושבי האזור שלא נטשו את בתיהם למרות מוראות המלחמה.

אלא ש-"השקט הוא הרפש" כדברי ז'בוטינסקי.

בשבוע האחרון מגיעים דיווחים רבים ממחוז אידליב על קרבות שפרצו בין פלגי המורדים על עניינים של מה בכך ונפגעים רבים,כולל הרוגים נשארו על האדמה לאחר מכן.

אלא שזה לא סוף הסיפור.

לפני כמה חדשים הצליחו כוחות צבא טורקיה בסיוע כוחות המורדים בצפון סוריה לכבוש את עיר המחוז-אלבאב,לא הרחק מהעיר חאלב ,  מידי דאעש.

גם שם ,כנראה ,השקט היה "מחריש אזניים ".

בימים האחרונים,עקב חילוקי דעות פנימיים החלו הפלגים להלחם אחד נגד השני מה שהותיר על האדמה לפחות 3 הרוגים והספירה עדיין לא הסתיימה.

לפני כמה ימים תפס ארגון מורדים אחד את מפקד ארגון שני,שהיה קצין בכיר סורי בדרגת אל"מ והרגו אותו בכדור בראש רק בגלל שהוא לא היה מארגונם. ולא משנה בכלל שהוא ניהל עבורם את כל מערכות הלחימה לפי מיטב הטקטיקה הצבאית שאותה רכש כששרת בצבא סוריה.

הרוסים מבינים היטב שאם הם ישאירו את כוחות המורדים מספיק זמן ,מצופפים היטב אחד בתוך השני , עם תנאי מחיה מינימליים , לא ירחק היום והם יקומו איש על חברו לרוצחו נפש.

ממש לא צריך להיות גאון גדול.

 

 

*– חיל האוויר הסורי פשוט שורף את עיר המחוז דרעא-מאות חביות תופת מושלכות על השכונות האזרחיות בניסיון להכניע את המורדים:

 

כתיבת תגובה