מבזקי חדשות ליום 24-8-2020. מתעדכן

*- דיווח סורי : כוחות הכיבוש הטורקיים, התפרסו על הכביש "M4" בכפר אידיליב, בשילוב טיסות מטוסי קרב רוסיים.
קדמה לטיסות אלה מידע על אפשרות להפעלת סיור משותף טורקי-רוסי בכביש.
מרכז הפיוס הרוסי בסוריה הודיע, כי הצבא הטורקי פוצץ מטען לא מזוהה, במהלך הסיור המשותף עם הרוסים באידליב, ללא נפגעים בצבא הרוסי.
בהצהרת המרכז נאמר: בכביש הסיור הופעל מטען לא מזוהה סמוך לרכב הטורקי. לא היו נפגעים בקרב החיילים הרוסים.
על פי ההצהרה, הפיצוץ אירע בכביש המהיר "M-4", והמרכז לא ציין אם היו נפגעים בקרב הטורקים.

*- חדשות חירום סאנא- כתב SANA: הקולות ששמעו התושבים הכפריים של דרעא בצפון, נגרמו על ידי הצבא הסורי, שפיצץ מוקשים, ולא היתה שום תקיפה.

*- מקור בחמאס: הצבנו אולטימטום לישראל – תוך 48 שעות היענו לדרישות או שתהיה הסלמה.

על רקע ההסלמה בדרום, כעת מתברר כי ארגון החמאס השולט ברצועה מציב למדינת ישראל אולטימטום – היענות לדרישות או הסלמה, על ישראל להשיב לדרישה בתוך 48 שעות. (חדשות 20)

*- מקור פלסטיני אומר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדול כי מאמצי התיווך להפסקת אש ולמניעת הסלמה בהובלת מצרים, קטר והאו"ם לא השיגו עד כה התקדמות של ממש, ועדיין קיימים קשיים. לדבריו, משלחת המודיעין המצרית שביקרה בעזה בשבוע שעבר העבירה מסר לישראל ולפיו לא ישרור שקט עד שההבנות הנוגעות להסרת המצור – ייושמו. עדיין לא קיבלנו את תגובת ישראל והמגעים נמשכים, אמר המקור והוסיף: "אנו נחושים להשיג את הדרישות שלנו, ומוכנים ללכת רחוק כדי לאלץ את ישראל ליישמן". (כאן 11)

*-  לבנון … פיצוץ נשמע בין העיירה ברג'ה ובאסיר בהר לבנון .. וכוחות הביטחון חוקרים את נסיבותיה.

*- במסגרת הסכם השלום המסתמן עם איחוד האמירויות מייק פומפאו , מזכיר המדינה של ארה״ב מגיע לביקור בישראל ולאחר מכן לאיחוד האמירויות כדי להמשיך לקדם את ההסכם. בנוסף נודע לנו היום כי פומפאו יבקר גם במדינה סודן וידגיש את חשיבות העמקת היחסים בין שתי המדינות , העולם הערבי לאט לאט מבין שטעות הייתה להיות ביחסים רעים עם ישראל לאורך כל השנים. (קודקוד)

*- לבנון : בלבנון מפרסמים תיעוד של הרחפן שנפל בשטח לבנון אמש , לא היה חשד לדלף מידע. כפי שניתן לראות הרחפן בריא ושלם ולא הופל ע״י ירי מקלעים אלא נפל (לא חריג , קורה לעיתים קרובות) ( עולם החדשות בטלגרם)

*- העיתון הפלסטיני אל-איאם מדווח כי חמאס דורש להגדיל את ההקצאה מתוך המענק הקטרי המיועדת לתשלום משכורות לפקידיו ברצועה – מ-40 ל-60 אחוז. כמו כן, חמאס דורש לבטל את הרשימה המגבילה כניסת חומרים דו-שימושיים לעזה וכוללת יותר מ-100 פריטים (המשמשים בתעשייה אך עלולים בד בבד לשמש את חמאס לפעילות טרור).
מקורות פלסטינים מסרו לתקשורת הפלסטינית והערבית הבוקר כי חמאס אינו מתכוון להתפשר בדרישות שהציב והעביר למשלחת המודיעין המצרי שביקרה בעזה ביום שני שעבר, ואינו מוכן להפסיק את הפרחת בלוני הנפץ והתבערה כתנאי מקדים לדיון בדרישותיו. אם ישראל לא תיענה לדרישות, לא נתפשר ולא צפויה פריצת דרך גם במחיר של הסלמה, אמרו מקורות לעיתון אל-איאם.
"על המתווכים לדרוש מישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה, המהווה פצצה מתקתקת שאם תתפוצץ – תתפוצץ בפניה של ישראל", אמר בכיר חמאס בעזה איסמעיל רדוואן. גם סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אלחיה אמר כי ארגונו אינו חושש מעימות עם ישראל והיא שנושאת באחריות לכל אפשרות של הסלמה. "הדרישות שלנו הן לסיים את המצור על עזה על כל צורותיו", אמר.
בסוף השבוע אמר בכיר בחמאס בעזה, סלאח אל-ברדוויל, כי המגעים בין הצדדים בתיווך מצרים, קטר והאו"ם השיגו עד כה "כמעט אפס תוצאות", וכי בעזה ממתינים לתשובות מישראל עם שובה של המשלחת המצרית לרצועה. לדבריו, חמאס דורש בין השאר לאפשר הכנסת עשרות אלפי פועלים וסוחרים מעזה לישראל, להשיק מיזמי תעסוקה ל-100 אלף אקדמאים בעזה, לשפר את תשתיות החשמל ואת סידורי הייצוא והייבוא לעזה וממנה, כמו גם להגדיל ל-20 מייל ימי את מרחב הדיג. (כאן 11)

*- בסיס אל-טאג'י שנכבש על ידי האמריקנים בשנת 2003 ימסר לכוחות הביטחון בעיראק. הקואליציה בהנהגת ארה"ב מוסרת את הבסיס.

קרדיט לתמונה: AP

*- אסטרואיד בגודל אדם על מסלול התנגשות עם כדור הארץ, אך סיכוי קלוש שהוא יפגע, כך מעריכים בנאס"א .

*- צלאח אלברדויל, חבר הלשכה המדינית של חמא"ס: ישראל מסרבת לאשר את דרישות הפלגים שהועברו באמצעות המשלחת המצרית. עד כה, אין הצלחה מצד המתווכים, ישראל עקשנית.
על אף הקשיים העומדים בפני המתווכים בצל עקשנות ישראל, הם ממשיכים במאמציהם הקדחתניים להשיג פריצת דרך שתביא לסיום סבב ההסלמה הישראלית ולריסון תוקפנותה. (חסון ניוז)

*- טורקיה פתחה במתקפת ארטילריה רחבת היקף על צבא סוריה בחלב.

*- בעוד כולם,כולל החיזבאללה, מודיעים פומבית כי רחפן ישראלי נפל בדרום לבנון,כתב רשת ערביה טוען כי החיזבאללה השתלט קודם על הרחפן ואז הנחית אותו בדרום לבנון. הבדל גדול אם נכון!!

*- איטליה שוב חוצה את אלף הנדבקים היומי בקורונה. בימי השיא בחודש מאי המספר הגיע ל-1402 איש ביום.

*- טראמפ מודה- העברת השגרירות האמריקאית לירושלים היתה למען האוונגליסטים- לא למען היהודים!!!.

*- הצהרת ארגון סייף אל איסלאם: מתחילת הקרב ועד לרגע זה הפעלנו רק 20% מכוחנו במהלך הקרב, האויב ממשיך להטיל מצור על רצועת עזה לכן ברצוננו להודיע, היום (יום ראשון) נכנס לשלב השלישי שיהיה שלב קשה, לא נדבר הרבה על מה שנעשה (מעשים תראו בשטח) אנו לא נצא מהשטח עד שלא יוסר המצור ברצועת עזה לא משנה מה יקרה.

*- שופט בקליפורניה חייב את הנשיא דונלד טראמפ לשלם לשחקנית הקולנוע סטורמי דניאלס 44,100 דולר, בנוסף להוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

*- האלוף ויאצ'סלב גלדיקך נהרג ממטען צד סמוך לדיר א-זור. משרד ההגנה הרוסי אישר כי לוחם רוסי בדרגת אלוף נהרג במזרח סוריה, בתחילת השבוע על ידי מטען חבלה מאולתר . שלושה אנשי צבא רוסים נוספים נפצעו באירוע.

 

כתיבת תגובה