כמה שריפות פרצו מבלוני תבערה?

סוגיית כמות השריפות בעוטף עזה הנגרמות מבלונים מלווה אותנו כבר מתחילת טרור הבלונים ב-2018.
למה בכלל יש שאלה?
לישראל יש ארגון כבאות רשמי "כבאות והצלה לישראל". הוא אחראי על תפעול שריפות, חילוץ מדירה נעולה, חילוץ חתול שנתקע על העץ וכו'.
אותו ארגון בין היתר גם אחראי על השריפות בעוטף עזה, בין אם נגרמו מבלונים ובין אם לא.
במקביל, יש רבש"צים, תצפיתנים ועוד כל מיני ארגונים אזרחיים שגם לוקחים חלק (חלקם תורמים תרומה אדירה!) במלחמה מול טרור בלוני התבערה.
כך גם אותם גורמים (שבהרבה מהמקרים מגיעים לפני כבאות והצלה) סופרים את כמות השריפות שפרצו בעוטף עזה.
לכל שריפה מגיע חוקר שריפות רשמי שבוחן את הגורם לשריפה. במקרה שלנו – שריפה מבלון תבערה, כן או לא.
הרבה פעמים הספירה של הגורמים הלא רשמיים הייתה גבוהה יותר מהספירה הרשמית של כבאות והצלה, דבר שגרם לספקולציות ברשת: דוברות כבאות והצלה משקרים? ישראל מסתירה נתונים כדי לא להגיב?
בכלל, תמוה לי מדוע האזרחים נהנים לחשוב שמשקרים עליהם ולהאמין לגורמים לא רשמיים. רק מתי שנוח הממשלה דוברת אמת ומתי שלא אז היא משקרת?

הנה כמה עובדות שאולי יעזרו לספקולציות להירגע:
*- שריפות יש כל הזמן ובכל מקום. בצפון נשרפים בשנה אחת (בשריפות 'שגרתיות') שטחים שבסך הכולל גדולות מכל השריפות שפרצו בדרום בשנים 2018-2020 מטרור הבלונים. על זה אף אחד לא דיבר בתקשורת.
*- ב11.8.20 דוברות כבאות והצלה דיווחה על 8 שריפות ועוד כ60 הצתות שנגרמו מבלוני תבערה. בעוד שגורמים לא רשמיים ספרו הרבה פחות. מדוע אז היה נוח להאמין לגורמים הרשמיים?
*- היום (18.8) הדוברות הרשמית דיווחה על 39 הצתות מבלונים, בעוד גורמים בלתי רשמיים כבר ספרו מעל 50. מדוע עכשיו הממשלה משקרת, כי זה לא תואם את הנרטיב?

קרדיט לתמונות: "כאן דרום אשקלון"

קרדיט: ערוץ הטלגרם האיש החושב

כתיבת תגובה