"הכלכלה המצרית עומדת בפני קריסה"… נראה כי מצרים הולכת בעקבות לבנון

נראה כי מצרים החלה בתרגילים פיננסיים בנוסח "סחר ההעמסה" – تجارة التحميل בניסיון לטשטש את מצבה הכלכלי הקשה ביותר.

"סחר העמסה" – משמעותו שאתה לוקח עוד ועוד הלוואות ומשלם ריביות מטורפות רק כדי שיתרות מטבע החוץ שלך לא ירדו ודירוג האשראי  של האג"ח הממשלתי שהונפקו  לא יגיעו להגדרת "אג"ח זבל".

התרגיל הפיננסי האחרון אותו נוקטת ממשלת מצרים הוא כזה המאפשר לבנקים ברחבי העולם , רובם בנקים אמריקאים, ללוות מהבנקים המרכזיים שלהם בריבית נמוכה מאוד, וזאת בתמורה להשקעה של הלוואות אלה באגרות חוב ממשלתיות מצריות, שם הם מקבלים ריביות גבוהות מאוד של בין 7% עד 15%.

כל המומחים תמימי דעים כי תשלומי ריבית כה רצחנית, כמו שממשלת מצרים משלמת ,  הן מתכון בטוח להתאבדות פיננסית.

האסטרטגיה המצרית הכושלת הייתה למלא את ואקום הכסף הזר שעזב את מצרים כתוצאה ממגפת הקורונה, שנאמד בכ -18 מיליארד דולר, מה שהקטין את סך הרזרבות הכספיות שלה ל -38 מיליארד דולר בלבד במדינה בת כ-100 מיליון תושבים.

אך עם ריביות גבוהות מאוד בדולרים, בנוסף לחובות מצריים קודמים שאוכלים 90% מהתמ"ג, הכלכלה המצרית עומדת בפני קריסה, ולנשיא א-סיסי לא נותרה ברירה אלא ללוות עוד ועוד. זהו תרחיש דומה לזה של מי שהפסיד בהימורים והחליט להמשיך ללוות כדי לשלם את חובותיו.

נראה כי מצרים הולכת בעקבות לבנון.

כזכור לבנון נמצאת כבר כמה שבועות בקריסה כלכלית מוחלטת והמטבע שלה הפך חסר ערך לחלוטין. רוב המסחר הנוכחי במדינה עבר להשתמש במטבע הדולר האמריקאי.

Egypt map financial crisis economic collapse Vector Image

כתיבת תגובה