בלוני תבערה – על מה ולמה? דעה

החל מיום חמישי שעבר, חזרו הפרחות בלוני התבערה. חזרה שגררה תקיפת צה"ל ברצועה.
ניתן לראות כי ההפרחות מתבצעות כל יום מאז יום חמישי האחרון (6.8), כך שהמפריחים לא נעצרים/מרוסנים וההפרחות מקבלות אישור מחמאס. כמו כן רוב ההפרחות מתבצעות ע"י "בני אלזוארי", המזוהים עם חמאס.

למה חמאס החליט להחזיר את בלוני התבערה?
חמאס ישב בשקט שנה וחצי. נראה כי הארגון מנסה לחזור שוב לכותרות ולקצור הישגים ע"י יצירת לחץ על ישראל בעזרת טרור עממי שאין כל כך דרך למנוע אותו בלי להיגרר להסלמה.
כך חמאס שומר את הרצועה על "אש נמוכה". מאפשר הפרחת בלוני תבערה ואף מרחיב את ההפרחות. מסתכן בתקיפות כואבות של ישראל ואף בהידרדרות להסלמה, אך מוכן לקחת את הסיכון מכיוון שנראה שישראל לא מתכוונת לתקוף בצורה חזקה יותר וכי ישראל לא מעוניינת כרגע בהסלמה ולכן תימנע מכך.

לאן פנינו מועדות?
נראה כי חמאס נהנה כרגע מהמצב. הקשב עבר לרצועה, פושים יוצאים בערוצים השונים על שריפות בעוטף והאירועים מסוקרים במהדורות המרכזיות. האירועים משבשים את שגרת החיים של תושבי העוטף, דבר שמפעיל לחץ על הממשלה, מה שאמור להוביל להישג שחמאס חפץ בו – גמישות בדרישות של ישראל בהטבות לרצועה ויתרון בכיפופי הידיים בין ישראל-חמאס בדבר הטבות לרצועה.
עד שישראל לא תחליט לשנות את המשוואה, אם ע"י תקיפות איכותיות יותר ברצועה, העברת מסרים בסגנון "תפוס אותי" או אפילו סנקציות אזרחיות (מרחב דיג, מעבר כרם שלום. "עממי תחת עממי"), נראה כי המצב יימשך והסוף לא נראה באופק.

הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר, ... | חמ״ל

קרדיט: ערוץ הטלגרם האיש החושב

כתיבת תגובה