מומחים קובעים כי טילים ודלק טילים גרמו לפיצוץ הגדול בנמל ביירות

רבים הצביעו על ההיסטוריה של החיזבאללה, של אגירת אמוניום חנקתי , והשימוש שנעשה בו במספר פעולות פיגוע ברחבי העולם בעשורים האחרונים.
הדקות הראשונות של הפיצוץ בביירות, שתועדו בעדשות הטלפונים של התושבים הלבנוניים, נושאות סימנים רבים, המובילים מומחי חומר נפץ, לדחות את ההשערה, כי אירוע מרכזי זה, לא קשור לאמוניה חנקתי בלבד, אלא גם טילים שהיו מאוחסנים שם .

מומחה חומר נפץ המפורסם ביותר באיטליה, מספק ניתוח של אופי הפיצוץ, ומחזק את ההשערה, למעורבותו של חיזבאללה באסון, שפקד את ביירות, ושהרג יותר מ -160 בני אדם, ופצע 6,000 אחרים, והרס חלקים גדולים מהעיר.

דנילו קובה, ממומחי חומרי הנפץ המובילים באיטליה, שכונה "מר דינמיט", מגלה כי יש אינדיקציות לכך שהפיצוץ נגרם כתוצאה מ"פיצוץ טילים צבאיים ולא אמוניום חנקתי בלבד ", כדברי הרשויות בלבנון.

לפי קובה, קטעי הווידיאו מראים כי הפיצוץ, גרם ל- "ענן גדול של עשן כתום בהיר, הקשור בדרך כלל לפיצוצים המכילים ליתיום, המשמש כדלק לטילים".

קובה הוסיף לעיתון האיטלקי "corriere della sera" כי פיצוצים, של אמוניה חנקתי, "חייבים להיות קשורים לענן עשן בצבע צהוב, לא כתום כפי שראינו בפיצוץ שהחריד את ביירות .

קובה מאמין, שמה שקרה הוא, שהפיצוץ ראשון , גרם לשריפה, במקום בו אגרו תחמושת וטילים.

המומחה האיטלקי וההשערה שהביא, מסבירים את הסיבה לסירוב, שהביעו מנהיג חיזבאללה הלבנוני, חסן נסראללה, ובן בריתו, נשיא לבנון, מישל עון, לעריכת חקירה בינלאומית, בכדי לברר את הסיבות לתאונה.

רבים בתוך לבנון ומחוצה לה, מטילים על החיזבאללה את האחריות לפיצוץ, שהרס את נמל ביירות, ושטחים גדולים של בירת לבנון, וגרם לעקירת כ -300,000 איש מבתיהם.

خبراء قارنوا انفجار بيروت بانفجار قنبلة نووية تكتيكية محدودة

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה