דעת הקהל בסעודיה לאן?

סקר דעת קהל נדיר שבוצע בקרב הציבור הסעודי במהלך חודש יוני ומתפרסם בימים אלה מגלה תובנות חשובות. מבחינת ישראל, בולט מאד שהסעודים מעוניינים להתרכז בסוגיות פנימיות ולא בסוגיות אזוריות כמו הנושא האיראני או הבעיה הפלסטינית. 84% מהסעודים אמרו שהם מסכימים עם המשפט "הרפורמות הפוליטיות והכלכליות הפנימיות חשובות היום לארצנו הרבה יותר מכל סוגיה הקשורה לענייני חוץ". 39% ציינו כי הם "מסכימים מאד" עם משפט זה.

נראה כי בציבור הסעודי אין התלהבות לצאת לרחובות ולהפגין כנגד הממשלה בסוגיות פנימיות גם אם הם חושבים שתנאי המחייה שלהם נשחקים. 24% בלבד ציינו כי הפגנות דוגמת עיראק ולבנון יביאו תועלת חיובית כלשהי.

בנושא קורונה, הרוב המוחלט של הציבור הסעודי (78%) חושב שממשלתו עושה די כדי להגן עליו מפני הנגיף. מה שעוד מעניין הוא שהרוב בסעודיה (76%) בטוח כי נגיף קורונה "הומצא" על ידי אויבים זרים של הממלכה כדי לפגוע בה.

ואם כבר אויבים, ברור מהסקר שטורקיה הופכת יותר ויותר למדינה שנואה בקרב הציבור הסעודי. ממצא מעניין נוסף הוא שהסעודים רואים חשיבות גדולה יותר בהידוק היחסים עם סין מאשר עם ארה"ב.

45% מהסעודים סבורים שהממשלה עושה די להילחם בקיצוניות הדתית. 39% לעומת זאת סבורים כי מאמצים אלה "מועטים". הסקר בוצע על ידי מכון וושינגטון בשיתוף חברת סקרים וכלל מדגם מייצג שכלל 1,000 סעודים.

קרדיט: ערוץ הטלגרם של הד"ר דורון פסקין

כתיבת תגובה