משמעות ביקור נשיא צרפת בביירות לאחר הפיצוץ הגדול. דעה

נראה כי זרמים במערב החלו להיות משוכנעים כי התכנית למסור את עיראק, סוריה ולבנון לאיראן לא תעבור כשורה.

איראן הרסה את כלכלות המדינות הללו והשחיתות השתוללה בהן, לאחר שתמכו במשתפי הפעולה שלה  שבנו מדינה בתוך מדינה.

בלבנון ,נראה ,כי המערב שוכנע סוף סוף כי הדרך בה איראן מנהלת את המדינה אינה יכולה להימשך. אפילו צרפת, "מפעל חומייני", השתכנעה כי  בלבנון כבר לא סוגדים לאליל חומייני.

ביקורו של נשיא צרפת בלבנון וסיורו ברחובות כאילו הוא מבקר במחוזות צרפת, וההתקפה המרומזת שלו ,לראשונה, ובעקיפין, נגד מפלגת איראן הלבנונית – החיזבאללה , בידיעה שמקרון עצמו סירב לסווג את החיזבאללה כארגון טרור כמו עמיתיו במערב, מה שאומר שיש כוונות לחלק מחדש את מבנה הכוחות בלבנון.

מקרון, במהלך ביקורו, הביע את חששו מההתערבות הטורקית בלבנון למלא את הוואקום, בתקופה בה היה אמור להביע את חששו מהסלמת ההתערבות האיראנית בלבנון. הוא גם הגיע עם משלחת צבאית ופוליטית, אך הוא לא הגיע עם תכנית מלאה ומסודרת כפי שעשה נפוליאון, ונראה שהוא רצה לנתק את הדרך לכל מי שיכול היה לחשוב לקבל השפעה בלבנון, והוא רצה להבהיר כי ייכתב חוזה מדיני חדש בלבנון, וצרפת רוצה למלא את החלל שוב.

איראן לא הסתירה את המתרחש בראשה של צרפת, מכיוון שחשה כי עמדתה משתנה, ואף חשה כי וושינגטון ותל אביב עומדות מאחורי צרפת, מכיוון שהבינה את המסרים המרגיעים של מקרון לאמריקה כי התמיכה והכסף שיושקעו בלבנון יגיעו ישירות לעם הלבנוני, ולא לבעלי בריתה של איראן.

נראה כי יש דרך אחת שבה המערב חושב על איך להוציא את לבנון מהמשבר הכלכלי בה היא שקועה, והיא באמצעות גירוש איראן, ואיראן כמובן לא תשמח בכך, ולכן אנו עשויים להיות עדים להפגנות ברחובות לבנון  בין תומכי פרוקסי איראן לאלו שרוצים עצמאות ממנה, וכאן אנו מתכוונים לעצמאות, כלומר – חזרה לכיבוש הצרפתי במדינה הזאת.

רק הבעלות על לבנון תועבר, אך מנדט העצמאות לעולם לא יימסר לעם הלבנוני.

After deadly blast, Beirut residents look to Macron for relief ...

קרדיט: מכון המחקר – נורס

 

כתיבת תגובה