עיתונאי צרפתי מאשים את ישראל בהפצצת הנמל בביירות "בנשק טקטי מסווג"

העיתונאי תיירי מייסן מפרסם כתבה באתר חדשות " וולטייר "תחת הכותרת: "ישראל אחראית להרס נמל ביירות עם נשק טקטי מסווג וחדש "

הפיצוץ האדיר בנמל ביירות, הנחשב רק שני לפיצוץ פצצות האטום האמריקאיות , מה שהביא לסוף המלחמה עם יפן , הוליד הרבה תאוריות קונספירציה כמיטב הדמיון שכה מתאים למזרח התיכון , למרות שמאחורי התאוריה הזאת עומד דווקא עיתונאי צרפתי בעל אג'נדה ברורה מאוד. הוא לא נתן לעובדות לבלבל אותו.

"ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הורה לתקוף מחסן נשק של חיזבאללה עם נשק מסווג חדש, שנבחן במשך שבעה חודשים בסוריה,לא ידוע אם שותפו של נתניהו לשלטון, בני גנץ היה מעורב בפרטים או הסכים למהלך".

הדו"ח ממשיך, "התקיפה בוצעה ב- 4 באוגוסט 2020, בסמוך למקום המדויק שאותו זיהה בנימין נתניהו במהלך נאומו בפני האו"ם ב- 27 בספטמבר 2018", בטענה כי חיזבאללה הסיר את נשקו ממחסן זה מיד לאחר נאומו של נתניהו.והעבירו למחסן בסמוך אליו".

הכתב ציין כי "לא ידוע איזה נשק שימש בהפצצת הנמל". "יחד עם זאת, הוא כבר נבחן בסוריה מאז ינואר 2020", וציין כי מדובר ב-"טיל עם ראש נפץ עם מרכיב גרעיני . ברור שזה לא פצצת אטום במובן האסטרטגי. "

על פי הדיווח, כלי נשק זה נבחן בסוריה באזור כפרי, גם במפרץ הפרסי בסביבה ימית כנגד אוניות צבאיות איראניות, אך זו הפעם הראשונה שהוא מופיע בסביבה עירונית.

הכתב הוסיף, "ישראל הפעילה מייד את רשתותיה בתקשורת הבינלאומית כדי לכסות על פשעייה, ולשכנע וליצור אמינות לרעיון הפיצוץ בשוגג של מלאי הדשנים ,בכל הרשתות החברתיות בעולם , אך פטריית העשן שנצפתה בביירות לא הייתה קשורה למה שעלול להיגרם מפיצוץ נפץ קונבנציונאלי."

ميناء بيروت (العربي الجديد)

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה