אחיו של ראש ממשלת לבנון לשעבר-חרירי מטיל את כל האשמה על החיזבאללה

בהא אל -חרירי ,אחיו הגדול של סעד אל-חרירי ראש ממשלת לבנון לשעבר, מאשים את חיזבאללה והממשלה בלבנון בהרס המדינה –

"חיזבאללה הם אלו העומדים מאחורי הפיצוץ שהרס את ביירות. כולם יודעים שהחיזבאללה השתלט על נמל שדה התעופה של ביירות, ולא יעלה על הדעת שהשלטונות כלל לא היו מעורבים".

"השאלה שעלינו לשאול היא כיצד הותר לחומר דליק להישאר באמצע העיר בה מתגוררים כשני מיליון איש במשך שש שנים ? ברור מאוד שחיזבאללה אחראי לנמל ולמחסן בו הוא אחסן אמוניום חנקתי. שום דבר לא נכנס ויוצא מהנמל או משדה התעופה ללא ידיעתם".

"ההחלטה לאחסן חומרים מסוכנים שם באמצע עיר של שני מיליון תושבים הייתה אסון מוחלט וכעת יש לנו עיר מרוסקת מוכת תדהמה. בהמשך לאזהרות ישראל שהוצגו ע"י שגריר ישראל באו"ם דני דנון במהלך נאומו בפני מועצת הביטחון בשנה שעברה, "ישראל חשפה את מזימותיהם של איראן וכוח קודס החל לקדם ולנצל נתיביי ים אזרחיים, ובמיוחד נמל ביירות, יותר נכון לומר נמל חיזבאללה".

"אינני יכול לחזות את האירועים המדויקים בנמל באותו יום, אך חיזבאללה הוא ארגון טרור ידוע, ואני מאמין שכל ההרס שנגרם הוא באחריות חיזבאללה והממשלה שהפקירה את הביטחון האזרחים. היחסים הסימביוזיים שלהם עם הממשלה מעניקים להם רשת ביטחון מלאה לבצע ככל העולה על רוחם".

"אנו זקוקים לחקירה בינלאומית דחופה בנושא הטרגדיה הזו. איננו יכולים עוד לסמוך על הממשלה או על חיזבאללה שיבצעו חקירה הוגנת ונאותה. עלינו לדרוש לבצע חקירה חיצונית .הממשלה בפשיטת רגל אין תאום בין הרשויות למפקדי הצבא וכולם צריכים לעזוב".

והוא מסיים "ההיסטוריה מראה לנו שהם אינם בונים את המדינה, אלא מתעללים בה. עלינו להעביר את לבנון ממדינה למדינה זהו צו השעה כרגע."

נמל ביירות –  לפני ואחרי :

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה