מומחה לחבלה וחומרי נפץ איטלקי: הפיצוץ בביירות כתוצאה ממאגר תחמושת

מומחה לחבלה וחומריי נפץ איטלקי: הפיצוץ בביירות לא נגרם כתוצאה מאמוניום חנקתי, אלא כתוצאה ממאגר תחמושת 

מומחה לחבלה וחומר נפץ איטלקי, המהנדס דנילו קובה, אישר כי "הפיצוץ בנמל ביירות לא נגרם על ידי אמוניום חנקתי, אלא על ידי מחסן תחמושת.

מייסד SIAG, חברת נפץ אזרחית הממוקמת בפארמה אומר כי "זה נכון שאמוניום חנקתי מייצר עשן צהוב, אבל בפיצוץ בביירות אנו רואים בברור בתחילה עשן כתום ואדום. שנית: זה לא סביר כי היו 2700 טון, כי אם זה היה 2700 טון, זה אומר יותר ממאה מיכלים של אמוניום ניטרט. ו -100 מכולות לעולם לא יכלו להתפוצץ באותו זמן בדיוק כמו הפיצוץ שהתרחש. בנוסף, אמוניום חנקתי בלבד אינו גורם לפיצוץ. לפי מה שאני רואה, במחסן התחמושת הזה היו לפחות כעשרה טונות של תחמושת. "

אמוניום חנקתי לא מתפוצץ מעצמו ובטח לא מתנאי אחסון ופגעי מזג האוויר זה לא יכול לקרות, יש למהול אותו עם חומרים ואלמנטים נוספים אחרים כדי להפוך אותו לחומר נפץ. אני בספק גדול על מה שהם מדברים,מישהו דאג להתקין חומרים אחרים ולגרום לפיצוץ, אנשים טרחו להפוך את המחסן הזה לפצצה ענקית בנמל במטרה לפוצץ את האזור.

מכיוון שהפיצוצים הקטנים האלה שאנחנו רואים הם ודאי לא התלקחות מקומית של חזיזים או נפצים,אלא תופעה של מחסן נשק רציני. מה עושים מיכליי אמוניום בתוך מחסן עמוס בחומריי נפץ? הסיפור לא נראה מציאותי וחסר כאן הגיון בריא.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה