ברקע הפיצוץ בנמל ביירות וחיסול הקצין המתריע: החבל מתהדק סביב חיזבאללה

מסמך מיום 21 בפברואר 2014, נחשף במהלך חקירה ראשונית אודות בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות, עליו חתום ראש האגף למלחמה בסמים, אל"מ יוסף ניקולה סקף, בו דרש להסיר את המטען מנמל ביירות בשל סכנתו המיידית לציבור.

במסמך אל"מ סקף פונה לנשיא ,בביקורת חריפה, "אנו מודיעים לך כי התקבל מידע בחטיבה על נוכחותה של הספינה RHOSUS, העוגנת ברציף מס '11 בנמל ביירות, עמוסת אמוניום חנקתי , חומר מסוכן מאוד ,המהווה איום לבטיחות הציבור. לתשומת ליבכם כי הספינה נכנסה לנמל ב- 19 בנובמבר 2013 עם המטען הנ"ל, כאשר הייתה אמורה להגיע לאחת ממדינות אפריקה … לכן אנו מציעים להורות למפקדת משטרת ביירות לעבוד עם רשויות הביטחון כדי להרחיק את הספינה הזו אל מעבר לשובר הגלים ולהכניס אותה תחת פיקוח ממשלתי עד להוצאתה ממתחם הנמל על ידיי הגורמים המוסמכים לכך בלבד ".

הקולונל גילה כי ה-"אמוניום חנקתי" שייך לחיזבאללה ומהיום שהוא פנה לדרגים גבוהים בבקשה להשאיר את הספינה תחת פיקוח ממשלתי ,חייו הפכו לגיהנום.

לאחר מותו של אל"מ סקף אזרחים היו המומים וכואבים.

כעבור כשלושה חודשים מיום בקשת הקולנול להוציא את ספינת האומניום מלבנון, אזרחים היו המומים מהחדשות על מותו הפתאומי של אל"מ סקף, בטענה כי החליק על ראשו לאחר שהחנה את מכוניתו בחניון הבניין ורצה לרדת. הוא נפל על עמוד מבטון וקיבל חבטה קשה בראש ונהרג במקום – כך מסרו תחילה חוקרי המשטרה. ההלם הגדול ביותר היה פרסום שני דיווחים סותרים על ידיי הרופאים לזיהוי פלילי שהוזמנו על ידי התביעה הציבורית לבדיקת הגופה. הדו"ח מאשר כי יתכן ויד אדם מאחורי האירוע  היות והממצאים שהתגלו הצביעו על מספר חבורות קשות בראשו של המנוח.

פרסום המסמך והפצתו מאשרים כעת כי "חיזבאללה" הוא העומד מאחורי כל האסונות בלבנון, ו-" הצונאמי " האחרון שהחריב את הבירה.

כמה זמן מפלגת חיזבאללה תמשיך להתעסק בגורל המדינה והעם ?!

תמונה

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה