חדשות מהעולם ליום 7-8-2020

*- גבר חמוש מחזיק בבני ערובה בסניף בנק בעיר לה האבר שבצרפת מאז שעות אחר הצהריים ודורש "לשחרר את כל הילדים הפלסטינים שנכלאו שלא בצדק בישראל" ולאפשר גישה לכל הפלסטינים בני פחות מ-40 למסגד אל-אקצה בעיר העתיקה בירושלים.

לפי הפרסומים בצרפת, החשוד הוא בן 34 שמוכר לשירותי המודיעין בשל עמדותיו הקיצוניות, אולם גם יש לו עבר של בעיות פסיכיאטריות וגיליון פלילי עם עבירות של חטיפה ואחזקת נשק. כוחות של היחידה למלחמה בטרור (RAID) התפרסו במקום.

עדכון 21:20: שני בני ערובה שוחררו ואחד הצליח להימלט. כרגע מחזיק החמוש בשלושה בני ערובה נוספים.

עדכון 22:25: בן ערובה נוסף שוחרר.

*- מושל אוהיו, מייק דה-ווין, היה אמור לקבל את פניו של הנשיא דונלד טראמפ בשדה התעופה בקליבלנד היום. בהתאם לנוהל, הוא עבר בדיקת קורונה לקראת הגעתו – והתוצאה יצאה חיובית. בעקבות זאת, ייכנס המושל – שלא מפגין סימפטומים – לבידוד בביתו למשך 14 יום.

*- מחלקת המדינה האמריקאית הכריזה על פרס של עד עשרה מיליון דולר עבור כל מידע שיוביל לאיתור של מי שמנסים להתערב בבחירות בארה"ב באמצעות מרמה או פריצה למחשבים, וזאת בשליחות של ממשלה זרה.

"אויבים כאלה גם מסוגלים לבצע פעולות סייבר זדוניות נגד ארגונים פוליטיים או קמפיינים בארה"ב על מנת לגנוב מידע מסווג ואז להדליף את המידע הזה כחלק ממבצעי השפעה במטרה לערער ארגונים פוליטיים או מועמדים", נאמר בהודעה.

*- חברת הקונגרס האמריקאית ממוצא פלשתיני, רשידה טלאיב, תתמודד בנובמבר על כהונה שנייה אחרי שניצחה בפריימריז הדמוקרטיים במחוז 13 במישיגן. היא קיבלה 66 אחוז לעומת 34 אחוז ליריבתה ברנדה ג׳ונס, אותה ניצחה בפער של 900 קולות בלבד לפני שנתיים.

*- צמד אסטרונאוטים של נאס"א נחתו הערב בשלום עם רכב החלל של חברת ספייס-אקס במימי מפרץ מקסיקו אחרי חודשיים בחלל, הנחיתה הראשונה במים של סוכנות החלל האמריקאית מזה 45 שנה.

אחרי הכניסה המחודשת לאטמוספרה, רכב החלל דראגון אנדוור עם האסטרונאוטים דאג הארלי ובוב בהנקן פתח את המצנחים לקראת העצירה במים ממערב לחוף פנסקולה בפלורידה, הרחק מהמסלול של הסופה אייזיאס שמשתוללת בחוף המזרחי של ארה"ב. ספינת החילוץ Go Navigator עם צוותים של נאס"א וספייס-אקס יצאה לעבר החללית לקראת האיסוף של שני חברי הצוות.

הארלי ובהנקן הגיעו לתחנת החלל הבינלאומית בסוף מאי על גבי הדראגון אנדוור, השיגור המאויש הראשון של נאס"א מאדמת ארה"ב מאז תום עידן מעבורות החלל ב-2011 והשיגור המאויש הראשון של חברה פרטית לתחנת החלל. במהלך שהותם, עסקו השניים במשימות מדעיות שונות.

אמש התנתקו השניים עם החללית מתחנת החלל והחלו את המסע חזרה לכדור הארץ. המטען שלהם כלל דגל ארה"ב שהושאר בתחנה על ידי הצוות של מעבורת החלל האחרונה ואמור להצטרף גם לטיסה המאוישת לירח בעוד כארבע שנים.

היום זכו האסטרונאוטים לקבל השכמה מהבנים שלהם. "בוקר טוב, דראגון אנדוור. אני שמח שטסת לחלל, אבל אני שמח יותר שאתה חוזר הביתה", אמר ג'ק הארלי (10). "תתעורר! תתעורר! תתעורר! היי, תתעורר!", המשיך תיאו בהנקן (6). "אל תדאג, תוכל לישון מחר. תמהר הביתה כדי שנוכל ללכת לקחת את הכלב שלי!".

הפעם האחרונה שבה ביצעה נאס"א נחיתה במים הייתה של החללית אפולו בשנת 1975, אחרי משימת מבחן משותפת עם חללית סויוז סובייטית.

תוכנית מעבורות החלל - Wikiwand

*- האם מתקרבים צעד נוסף לפתרון תעלומת הילדה מדלן מקאן? התקשורת הבריטית דיווחה כי המשטרה בגרמניה איתרה מרתף נסתר בגינה של אחוזת נופש ליד העיר הנובר, שם חי החשוד המרכזי, כריסטיאן ברוקנר, בקיץ 2007, זמן קצר אחרי היעלמותה של הילדה הבריטית בזמן חופשה משפחתית בפורטוגל.

בשלושת הימים האחרונים ביצעו כוחות המשטרה חיפושים נרחבים באתר, תוך שימוש במכ"ם חודר קרקע, בכלבי גישוש וברחפן בניסיון לאתר ראיות כלשהן, כולל שרידי גופות, שקשורות לברוקנר שהתגורר במקום עם רכב מסחרי.

הערב דווח בתקשורת הבריטית כי המרתף התגלה אחרי שנחפר בור ברוחב של 15 מטר וכי השכנים סיפרו כי הוא שכן מתחת ליסודות של מבנה שנהרס בשלהי 2007, אחרי שברוקנר עזב את המקום. עם זאת, רשויות אכיפת החוק בגרמניה עדיין לא סיפקו פרטים רשמיים על החיפושים ועל הממצאים.

*- השחקנית זוכת האוסקר אוליביה זה הבילנד, מאחרוני הענקים של דור הזהב של הוליווד שכיכבה גם בסרט ״חלף עם הרוח״, הלכה לעולמה בגיל 104 בנסיבות טבעיות בביתה שבצרפת.

*- אלכס טרבק, המגיש הוותיק של שעשועון הטלוויזיה האמריקאי "ג'פרדי!", חשף היום את השם של האישיות שהיה רוצה שתחליף אותו כאשר יפרוש: הקומיקאית הוותיקה, בטי וייט בת ה-98.

טרבק, שחשף בשנה שעברה כי הוא מתמודד עם סרטן הלבלב בדרגה 4, עדיין לא מתכוון לוותר על הגשת שעשועון הטריוויה הפופולרי אחרי 36 שנה ובקרוב הוא צפוי להתחיל בצילומים של פרקים חדשים. אולם בריאיון שהעניק היום לתוכנית "בוקר טוב אמריקה", הוא אמר כי הוא כבר יודע מי צריך לרשת אותו בבוא היום.

"אני מתבדח עם הקהל כל הזמן ואומר 'בטי וייט', כי הם צריכים מישהו צעיר יותר, מצחיק יותר", אמר טרבק, שמחר יחגוג את יום הולדתו ה-80 ואשר פרסם היום את ספר הזיכרונות החדש שלו. הוא הוסיף כי הוא ווייט הם "חברים טובים כבר המון זמן".

וייט, כוכבת "בנות הזהב" שעל אף גילה ממשיכה בפעילות טלוויזיונית, לא הסתירה בעבר את הערצתה לתוכנית ולטרבק. "ראשית, זה משחק כזה טוב, ושנית. אני במקרה דלוקה מאד על המנחה", אמרה לניו יורק פוסט לפני שנתיים.

חלף עם הרוח (1939) – סרטים

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה