מכון מחקר סורי: מצבו של צבא מצרים בסיני , ללא עזרת ישראל,עגום

כבר כמה ימים מתבוסס הצבא המצרי במי האפסיים שלו ולא מצליח להשתלט על תא שטח בצפון סיני שלוחמי דאעש השתלטו עליו. ולא עוזר להם התקיפות מהאוויר של מטוסי קרב מתקדמים וכוחות הצבא הגדולים שהוזרמו לאזור .

אוזלת היד של הצבא המצרי משכה את תשומת לב המדינות הסוניות הערביות ,הרואות במצרים את הצבא החזק ביותר במזרח התיכון ואת מנהיגיה -מנהיגי העולם הערבי, ולא לטובה . החידלון של הצבא המצרי מעיד כאלף עדים על מצבו הקרבי הרע.

מכון המחקר הצבאי הסורי – "נורס " הוציא סיכום קצר אודות המצב של הצבא המצרי  בסיני והמסקנות עגומות בהחלט .

להלן מסקנות המכון הסורי :

נראה כי צבא מצרים אינו מסוגל לפתור את נושא סיני, מכיוון שמצב השטח שם מתוח יותר, מאז 2012, אז החל צבא מצרים בשורה של פעולות בסיני, באישורה וסיועה של ישראל, אולם הוא כעת פגיע יותר וחשוף יותר למארבים והתקפות, אפילו בתוך בסיסי הצבא שלו.

ישראל עוקבת מקרוב אחר פעולותיו של סיסי בסיני, וסיפקה לסיסי מודיעין וסייעה בתקיפות אוויריות, אך הדבר לא הקל על המצב בסיני, אלא הגדיל את התקפות ארגון דאעש ל -6 פיגועים בממוצע בחודש, במהלכם נהרגו קצינים מצרים בכירים, כולל מפקד חטיבה 134.

א-סיסי ניסה לאחרונה לשכנע את השבטים הבדואים להילחם לצדו נגד דאעש, ואלף מהם למעשה התנדבו, אולם דאעש החל בטקטיקה נגדית שכללה התנקשות בהם ושריפת היבולים החקלאיים שלהם, ולכן נראה כי השבטים אינם מוכנים למלא את תפקיד הצבא המצרי.

תמונה

ישראל לא יכולה להיכנס לסיני כדי לעשות את מה שצבא מצרים לא יכול לעשות, ולכן לא נותר דבר לסיסי אלא לשלוח לשם מספר עצום של כוחות מהצבא המצרי, או להביא שכירי חרב מ-"ווגנר" (מיליציית לוחמים פרטית של בוגרי הצבא הרוסי) לסיני, כדי למנוע את החמרת המצב שם.

תמונה

כתיבת תגובה