השמדת מתקן מודיעין איראני ליד גבול ישראל באמצעות חימוש מונחה מדוייק

אמש,קצת לפני חצות החלו אמצעי התקשורת הרשמיים בסוריה לדווח כי מטרות של צבא סוריה נמצאות תחת מתקפות טילים מכלי טייס לא מזוהים, ככל הנראה ישראלים , וכי מערכת ההגנה האווירית הסורית על שלל אמצעיה , נכנסה לפעולה להדיפת המתקפה ויירוט הטילים שאותם כלי טייס ירו לעבר המטרות במרחב דמשק וקונייטרה.

בין מאות הדיווחים שעלו ברשתות החברתיות הסוריות , מפי מומחים ועדי ראיה, נטען גם כי 4 טילים נורו מאזור המוצב הישראלי על תל פארס ברמת הגולן , והם כוונו לעבר מתקן איראני לאיסוף מודיעין אלקטרוני ותצפיות בראיה הנמצא בפסגת התל.

זירת הירי של חימוש מונחה מדוייק מאזור תל פארס שבגולן הישראלי לתל כודנה בגולן הסורי:

 

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט מעיר על ירי ספציפי זה כדלהלן : 

דיווחים סורים טוענים כי 4 טילי קרקע-קרקע,תמוז, נורו ממוצב צה"ל בתל פארס לעבר מתקן המודיעין בתל אלאחמר. הטווח בין תל פארס לתל אל אחמר (מוכר גם כתל כודנה) הוא 4.5 ק״מ והוא הגבוה והעיקרי בגזרה דרומית ומשמש כמוצב מודיעיני סורי שעבר לשימוש איראני. המוצב הותקף בעבר במסגרת סבבי התקיפות וקיצוצי הדשא מול התבססות האיראנים במרחב.

בעבר היו לא מעט דיווחים על שימוש צהל בטילי תמוז לפגיעה במטרות יבשה בסוריה, בעבר בעיקר על בסיס פלטפורמות ״פרא״. הטיל על גרסאותיו השונות והטווחים המאפשרים מ-200 מ׳ ועד 30 ק״מ מעבר לרכס. מאפשר פגיעה כירורגית לאמת חלון עם הכוונה אופטית במגוון ראשי קרב באופן שמאפשר מקסימום נזק ומינימום נפגעים אם רוצים בכך.

בהודעת דו״צ דווח רק על פעילות כלים אוויריים במסגרת התקיפה כולל מסוקים. יצויין כי לאחרונה הותקנה יכולת התמוזים גם על מסוקים.

אתר חיל-האוויר : באמצע(ות) התמוז

אתר חיל-האוויר : באמצע(ות) התמוז – זכויות יוצרים: Doron.Horowitz

כתיבת תגובה