איומי החיזבאללה: כך נראה פייק ניוז שנועד לייצר סולם לרדת מצמרת העץ

נראה כי אין סוף לספינים ולידיעות השקריות , מה שמכונה במחוזותינו – "פייק ניוז " בנושא התגובה הצבאית הצפויה של החיזבאללה נגד ישראל על הריגת לוחם שלה בתקיפה האחרונה בסוריה.

לפניכם אחת מהן!!

"הודעה חדשה של "ישראל" ל"חיזבאללה , לא נתקוף אנשים שלכם בסוריה, וזו החלטה סופית" – זאת כותרת אתר החדשות הלבנוני "לבנון 24".

היום (שבת) שלחה ממשלת ישראל הודעה חדשה לחיזבאללה באמצעות האו"ם. והעיתון הפלסטיני, אל-חדאת, ציטט גורמים ישראלים באומרו, כי "ממשלת ישראל שלחה הודעה לחיזבאללה, באמצעות האו"ם, בה נאמר כי היא נמנעת מלכוון לגורמים של חיזבאללה בסוריה אחת ולתמיד."
על פי ההודעה הישראלית, על פי המקורות, "כל התקפה של חיזבאללה נגד יעדים ישראליים, תענה בתגובה חזקה וממוקדת, נגד שישה יעדים רגישים המשתייכים לחיזבאלה."

והערוץ "i24news" אמר כי "שר הביטחון הישראלי, בני גנץ, הורה לצבא להשמיד מתקנים לבנונים חיוניים, במקרה שהחיזבאללה הלבנוני יבצע כל פיגוע נגד חיילים או אזרחים, בתגובה להרג אחד מאנשיו, בסמוך לדמשק. "

מהערוץ הישראלי נמסר, כי "גנץ הוציא את ההוראות הללו, בישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בנוכחות הרמטכ"ל, אביב כוכבי ומספר קצינים בכירים בצבא," והדגיש כי "אם חיזבאללה יבצע פיגוע כלשהו, נראה תגובה ישראלית חסרת תקדים, נגד לבנון ותשתיותיה ומתקניה החיוניים.
האיום הישראלי החזק ביותר עד עתה: "נקבור את החיזבאללה תחת הריסות לבנון."
דיווחים ישראלים מדברים על מתיחות בגבולות, וחשש למלחמה והפתעה של חיזבאללה גם מהים.

ביום שני הודיע הצבא הישראלי, כי "סיכל פעולת חבלה באזור ג'בל רוס עם לבנון, לאחר שמספר אנשי גרילה של חיזבאללה הלבנונית, הסתננו לאזור ישראל", וציין כי לא היו נפגעים בקרב כוחותיו.

אולם "חיזבאללה" הכחיש את הטענה הישראלית, ואמר בהצהרה רשמית: "כל מה שתקשורת האויב טוענת, על סיכול פעולת הסתננות משטח לבנון לפלסטין , כמו גם דיבור על נפילת חללים ונפגעים של ההתנגדות, בפעולות ההפצצה שהתרחשו בסביבת חוות שבעא, ממש לא נכונים, וזה ניסיון להמציא ניצחונות מדומים וכוזבים.

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט העיר כי מדובר בפייק- ניוז. אין הבטחה כזו ואין יכולת לעמוד בה. בדיוק כמו שנהרג הפעיל בדמשק ישראל לא מנסה ולא מעוניינת במרבית התקיפות לגרום להרוגים זולת מטרת התקיפות ואין שום תועלת בהריגת פעיל זוטר כזה או אחר. למעט במקרים בהם מתארגנת חוליית פיגוע בשאר האירועים יש ניסיון לבחור ימים/שעות בהם לא צפויים פעילים ולפגוע רק נכסים או אמל"ח. ממוצע התקיפות בסוריה במסגרת המב״מ הוא אחת לחודש ולכן אין שום חריגה מהממוצע, אין רתיעה ואין יעד שלא בוצע בגלל המצב בצפון או חשש מהארגון.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

Doc-P-730428-637318861361900031.jpg

 

כתיבת תגובה