הפתרון הפוליטי- ביטחוני שרוסיה רוצה ליישם בדרום סוריה ליד גבול ישראל

אתמול פרסם האתר נציב.נט כתבה נרחבת אודות מאמצים נרחבים של הכוחות הרוסים להפחתת הנוכחות האיראנית בדרום סוריה כחלק ממאמץ להרגיע את האזור ולעזור לו להתחיל בשיקום נרחב לאחר כ-9 שנות מלחמת אזרחים.

אך למרות הניסיון של הרוסים להרגיע את המצב במחוז דרעא שבדרום סוריה, נראה כי האנשים שם אינם מסוגלים לקבל,וזאת בלשון המעטה, את הרעיון של נוכחותם של אסד או האיראנים, והמצב בדרום סוריה אינו רק יציב, אלא גם עלול להיות נפיץ ביותר.

נראה כי הדבר נובע משתי סיבות: הראשונה היא טבעם של אנשי דרעא, בשונה משאר האזורים שהתגוררו לאחר ההשתלטות מחדש של צבא סוריה, לאחר שחוו חיים רגילים ללא המורא שמטיל משטר אסד, קשה היה לחזור אליו, שנית, משטר אסד לא שינה את המנטליות הביטחונית שלו והמשיך לרדוף אחר כל מי שיצא נגדו, ומחסלת אותו או עוצרת אותו במהירות האפשרית.

صحيفة: روسيا تريد “إدارة ذاتية” في الجنوب السوري لهذا الغرض ...

לפני מספר ימים ,יחידות לשעבר של צבא סוריה החופשי יצאו להפגנה בעיירה בוסרה אל-שאם נגד כוחות הביטחון הסורים ומשפחת אסד, בידיעה שהם הצטרפו לגייס 5 הנאמן לרוסיה ופועלים במסגרתה , ואף הניפו את דגל סוריה הרישמית, מה שמצביע על כך שיש זרם חדש שיצא בדרום, שהוא זרם המשלב  בין  אנשי צבא סוריה וכוחות המורדים.

להפגנות אלה קדמו הקמתו של "צבא חוראן", שנראה כי הוא הפיתרון העדכני ביותר אליו הגיעו הרוסים בכדי למנוע את התפוצצות המצב, ו / או סיום סבלנותה של ישראל לנוכחות האיראנית בדרום סוריה. מוסקבה מנסה להרגיע את ישראל על ידי עבודת בלתי נלאית כדי למנוע מהמיליציות האיראניות להגיע לאזורים הסמוכים לגבול הגולן, וזה מה שמשטר אסד לא יכול לעשות בגלל ההשפעה האיראנית בתוכם, כך שנראה שצבא חוראן ישחק תפקיד, ולו רק זמני, בהשתלטות על כל אזור דרום סוריה להרגעת ישראל.

אחמד אל-עודה -أحمد العودة  המפקד הראשי של  צבא חוראן – جيش حوران, שכמו מפקדים רבים בצבא סוריה החופשי לשעבר, שעמדותיו משתנות באופן קבוע עם שינוי האינטרסים האישיים וההטבות הכספיות הכרוכות בכך , וכעת ,ככל הנראה, רוסיה דוחפת לשכפל את "מינוי אחמד קדירוב והנסיון הצ'צ'ני" בסוריה, ונראה שאחמד אל-עודה יהיה "קדירוב" בדרום סוריה יחד עם מינוי המקורבים לו ,והכוונה של האמירויות וסעודיה להכתיר את נאסר אל-חרירי, כמנהיג הקואליציה הסורית, לקראת התקרבות ישיבת הוועדה לכתיבת החוקה החדשה בסוריה.

الأداة الأقوى والأصلب لحماية سوريا.. قائد مصالحات درعا يعلن عن ...

משימות אלעודה וצבא חוראן (הפועל באזורי חוראן הסמוכים לגבול הגולן) בדרום סוריה יהיו:

1. להילחם בהשפעה האיראנית בדרום מטעם הרוסים
2. איחוד  כל הפלגים המהפכנים בדרום לגוף אחד שישלב בין השתייכות לצבא סוריה ופעילות בעבר במסגרת צבא סוריה החופשי , ולהילחם בכל המגמות או מיליציות אחרות.
3. שליטה על אזור דרום סוריה ויצירת אזור בטוח בין צבא סוריה והמיליציות האיראניות  מצד אחד, לבין ישראל מאידך.
4. לקיחת אחריות על ביטחון  אזור הדרום בשיתוף עם רוסיה.

מעקב אחר ההתפתחויות בנושא זה חשוב, במיוחד בכל הנוגע להתפתחויות במערכת היחסים בין האופוזיציה הסורית וצבא חוראן, ובין גורמים מקומיים שידוע כי הם לא נאמנים לאף אחד רק לעצמם.

جيش حوران.. أداة روسيا الجديدة ضد إيران في سوريا - الخليج الجديد

כתיבת תגובה