ארה'ב לממשלת לבנון: רוצים סיוע צבאי ? פרקו את חיזבאללה מנשקו

הצעת חוק אמריקאית חדשה בנושא סיוע "מותנה" לצבא לבנון 

צעד אמריקאי חדש במאבק נגד חיזבאללה שהפעם קיבל את אישור ועדת החוץ בבית הנבחרים האמריקאי. הצעת חוק בשם "התעמתות עם חיזבאללה בלבנון" הקושרת את הסיוע הצבאי המיועד לצבא לבנון עם תנאים מסוימים לשחרורו.

החוק יאפשר הקפאה של 20 אחוז מתוך 133 מיליון הדולר בסיוע התקציב לשנת 2020, עד אשר הממשל האמריקאי יאשר לקונגרס כי צבא לבנון נקט בצעדים קונקרטיים כגון גרוש גורמים התומכים בחיזבאללה משורותיו, או להפחית את השפעתו על מדיניותו ופעילותו.

הצעת החוק גם קוראת לממשל לבנון לספק סקירה מפורטת על פעילות הצבא שמטרתה היא פעולות שיעידו על פרוק חיזבאללה מנשקו, בהמשך למחויבותה הנדרשת של ממשלת לבנון לאכוף וליישם את החלטה 1701 של מועצת הביטחון הקוראת לחיזבאללה להתפרק מנשקו.

בנוסף לדרישות נשיא ארה'ב לספק ראיות לכך שצבא לבנון אינו משתף פעולה עם חיזבאללה ולא השתתף בפעילות או באימונים משותפים במהלך השנה האחרונה.

בקצרה, אנו יכולים לסכם כי ההחלטה מציבה שלושה תנאים למתן כל המימון לצבא לבנון.

*- התנאי הראשון הוא שהצבא ינקוט צעדים קונקרטיים לגירוש הגורמים התומכים בחיזבאללה משורותיו, בנוסף להוראות מפורטות של הממשל האמריקאי הידועות.

*- התנאי השני עדכון מצגות המעידות על ניסיונות הממשל בלבנון לפרק את חיזבאללה מנשקו.

*- באשר לתנאי השלישי, הנשיא האמריקאי יהיה חייב לספק הוכחות לכך שצבא לבנון לא שיתף פעולה עם ארגון הטרור חיזבאללה ולא השתתף בפעילות כלשהי עם לוחמיו, ולמרות העובדה שהמחוקקים אפשרו לטראמפ להקפיא את שני התנאים הראשונים במקרה שישרתו את האינטרסים האמריקאים, המחוקקים התעקשו להחיל את התנאי השלישי ההכרחי.

הצעת החוק מבקשת מממשל לבנון לדווח ולחשוף את זהותם של המנהיגים הצבאיים, היועצים והפקידים השייכים לחיזבאללה או נאמנים להם ונהנים מהשפעה משמעותית על מדיניות הצבא. שוויו של התקציב המיועד לצבא לבנון הוא  כ- 133 מיליון דולר לשנת 2020.

עוד משלוח של ציוד צבאי אמריקאי הגיע לצבא לבנון. היגיע לידי ...

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה