חיל האוויר ההודי קיבל את 5 מטוסי הראפאל הצרפתים הראשונים

חמשת מטוסי הקרב הרב-משימתיים מדגם ראפאל הראשונים של חיל האוויר ההודי נחתו היום בבסיס אמבלה שבמערב המדינה אחרי מסע של יומיים מצרפת.

הטייסים של טייסת 17, שמוכרת גם בכינוי "חצים מוזהבים", המריאו ביום שני מבסיס בצרפת ואחרי תדלוק אווירי מעל הים התיכון, הם נחתו בבסיס צרפתי באיחוד האמירויות. היום הם המריאו מחדש וכאשר נכנסו למרחב האווירי של הודו, הצטרפו אליהם שני מטוסי סוחוי-30 שליוו אותם עד הנחיתה.

הודו וצרפת חתמו בספטמבר 2016 על הסכם בשווי של 7.87 מיליארד אירו לאספקת 36 מטוסי ראפאל מתוצרת חברת דאסאו – העסקה הגדולה הראשונה של הודו לרכש מטוסי קרב מזה 23 שנה – כאשר מטוסי התקיפה הרב משימתיים צפויים להוות את חוד החנית של חיל האוויר של הודו מול האיומים האזוריים, ובראשם סין ופקיסטן.

"אין מעלה כמו להגן על האומה", הצהיר ראש הממשלה, נרנדרה מודי, בעוד ששר ההגנה, רג'נט סינג, הצהיר כי "מי שצריכים להיות מודאגים מהיכולת החדשה של חיל האוויר ההודי אלה מי שרוצים לאיים על השלמות הטריטוריאלית שלנו".

במסגרת העסקה, הודו מקבלת גם טילי אוויר-אוויר מדגם Meteor שניתן לשגר גם מבלי לראות את המטרה באופן פיזי וטילי שיוט SCALP חמקניים עם ראשי קרב במשקל 450 ק"ג שמסוגלים לפגוע במטרות מאובטחות בעומק שטח האויב. צרפת גם הסכימה לבקשת הודו לקבל בדחיפות טילי HAMMER שמסוגלים לפגוע במטרות מוגנות בתנאי שטח קשים. כמו כן, יהיו התאמות מיוחדות עבור המטוסים ההודיים, כולל תצוגת קסדה עילית מתוצרת ישראל.

קרדיט:ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם.

 

עוד כתבה בנושא:

כתיבת תגובה