תחקיר גרמני: קטאר מממנת את טרור חיזבאללה הלבנוני

סוגיה מורכבת של כיסוי קטאר, שכל חודש מעבירה כסף לחמאס בעזה , מתברר שהיא גם מעבירה כסף לחיזבאללה בלבנון. שגריר קטאר ניסה להסתיר את מימון דוחא לחיזבאללה

קבלן שמספק אנשי ביטחון, שעבד בשירותי מודיעין זרים, אמר לג'רוזלם פוסט, שפרסם זאת  היום (רביעי), כי שגריר קטאר בבלגיה, סיפק לסוכנות יחסי ציבור גרמנית, תיק כיסוי מורכב, במטרה להסתיר את מימון מדינת המפרץ לחיזבאללה.

העיתון ציטט את הקבלן הידוע בעיתונות הגרמנית "ג'ייסון סי", ואמר בראיון בלעדי כי "שגריר קטאר בבריסל, עבד אל-רחמן בן מוחמד סולימאן אל-חולייפי, ביקש לנהל משא ומתן על הסכם לפיו ישלם לו 750 אלף יורו, על מנת שלא לפרסם את תפקידה של קטאר, במימון חיזבאללה. "

"מעולם לא התכוונתי לקבל את הכסף, אמר ג'ייסון, שאומר שהוא משתמש בשם בדוי "כדי להימנע מנקמה קטרית." המטרה הייתה תמיד להכיר את אנשי הכספים של חיזבאללה בקטאר, ושהקטארים מעניקים להם הגנה. "

הקבלן אמר השבוע לעיתונות הגרמנית כי הכין תיק על התמיכה שסיפקה קטאר לחיזבאללה.

שני עיתונים גרמנים דיווחו החודש כי בכיר קטארי בבלגיה, שהיה בקשר עם מייקל אינקר, מנכ"ל יחסי ציבור WMP, היה המתווך העיקרי, בין קטאר וג'ייסון במאמצים, להסתיר את התמיכה הכספית , לכאורה ,מקטאר לחיזבאללה. אינקר הכחיש, על פי העיתון, את מעורבותו בכל ניסיון, להשתיק את התמיכה הקטארית לכאורה במפלגה השיעית.

חסן נסראללה עם חאמד בן ג'אסים, ראש הממשלה לשעבר ושר החוץ של קטאר - ארכיונים

אולם הג'רוזלם פוסט חשף כי ראה את התיק שג'ייסון הכין, והקליט שיחה בינו לבין אינקר במהלכה פנה השגריר הקטארי מספר פעמים אליו.

ג'ייסון חשף גם לעיתון כי הוא פגש את אינקר באמצעות מתווך, וציין כי האחרון היה תחת "הרדאר של קהילת המודיעין המערבית", בגלל עבודתה הקודמת של החברה שלו עבור קטאר.

העיתון אישר כי מחקריו בנושא אישרו כי אל-חוליאפי נכח לצד אינקר, בפעילות ערבית-גרמנית בתחום העסקים, כשהיה שגריר ארצו בברלין. על פי הג'רוזלם פוסט, אל-חולייפי מילא את תפקידו בגרמניה בין 2009 ל- 2016.

העיתון הגרמני "די צייט" דיווח כי "בתחילת 2019 קיימו אינקר, ג'ייסון והדיפלומט הקטארי ישיבת ארוחה, כדי לדון בפרטי עסקת 750,000 הדולר, בכדי להבטיח את שתיקתו של ג'ייסון.

מג'רוזלם פוסט נמסר, כי היא לא קיבלה תגובה לבקשתה, להתייחסות מצד ממשלת קטאר, ושגרירויות דוחא בבריסל, וושינגטון וברלין.

مفاوضات سرية بين قطر وحزب الله

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה