כוחות חיזבאללה עיראק עוברים לפעול במזרח סוריה ומנסים להתבסס שם

כוחות חיזבאללה עיראק  מתבססים בדיר אזור הסורית, לא ברורה הסיבה, יתכן מאוד שבגלל הלחץ של ממשלת עיראק, לפרק את המליציות מנשקם או מסיבות אחרות – כך מוסר המצפה הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון. לדבריהם הכוחות מעיראק נכנסו לעומק של 20 ק"מ בתוך שטח סוריה ושם החלו להתפרס.
מהמצפה הסורי לזכויות אדם נמסר, כי כוחות החיזבאללה העיראקיים התפרסו באזור המדברי הסמוך לעיר אלמיאדין  Badiyat Al-Mayadeen ,בפרבריה המזרחיים של מחוז דיר אזור,  יחד עם כלי רכב צבאיים. הפריסה נערכה באזור אלחור – الخور  ואזור אל-טיאראת – الطيارات, שנמצא בעומק של כ -20 ק"מ, בתוך האזור המדברי הסמוך לעיר אלמיאדין.

מקורות המצפה הסורי הוסיפו, כי המיליציה הציבה חדרי בטון מוכנים מראש, שיהיו עמידים להפצצות באזורי פריסתם, כאשר מסביב לחדרים אלו נשפכו הררי חול על מנת להגן עליהם.

המצפה הסורי ציין אתמול, כי הכוחות האיראניים ממשיכים במאמצים, לבסס את השפעתם יותר ויותר, בתוך האזורים הנמצאים בשליטתו, על אדמות סוריה, באמצעות שיטות משיטות שונות, כמו גיוס צעירים, בנוסף לתמיכה בתושבים העניים בפעילות וסיוע הומניטרי.

בהקשר זה נודע למצפה הסורי לזכויות אדם, כי "מרכז התרבות האיראני" בעיר דיר א-זור, מתכוון לארגן טיולי "פנאי" , לכ -30 ילדים מהעיר, ל- "פארק הידידים " –  "حديقة الأصدقاء"  שהוקם על ידי המרכז האיראני בחויג'ה סאקר – حويجة صكر, והאיראנים מנסים לשפר את תדמיתם. בעיני תושבי האזור, באמצעות פעילויות כאלה, בנוסף להחדיר למוחם של הילדים את התורה השיעית, כך לפי המצפה הסורי.

המצפה הסורי פרסם דו"ח ב- 22 בחודש זה, בו עולה כי בכוונת "מליצית אלפטמיון " – "ميليشيا فاطميون" , הפרו-איראנית, לפרוס את "התאחדות האיכרים" השייכת למשטר באזורים בו הם נמצאים בפרברי העיר אלמיאדין , ולהתחיל להשקיע באדמות האזור על ידי הקמת סדנאות לעיבוד אדמות חקלאיות, במחירים נמוכים יותר מהמקובל בשוק.

כמו כן הם מדריכים את החקלאים באזור איך להגדיל יבולים , בתמורה שבזמן הקטיף של האדמות החקלאיות ימסרו לידם את עבודת הקטיף, כמובן תמורת תשלום , ולא למכור אותם לאחרים, זה בא לאור ההתפשטות האיראנית באזור אל-מיידיין, ובאזור הכפרי שממזרח לדיר אל-זור, כך לדברי המצפה הסורי.

כתיבת תגובה