משטרת מיניאפוליס: זוהה "איש המטרייה" המעורב בהשחתת רכוש במהלך המהומות

משטרת מיניאפוליס הודיעה כי זיהתה את "איש המטרייה", אלמוני שהיה מעורב בהשחתת רכוש לאחר הריגתו של ג'ורג' פלויד, וכי מדובר בגזען שתומך בעליונות הלבנה ובמלחמה בין גזעית בארה"ב.

האיש, שהיה לבוש כולו בשחור ועטה מסכת גז, תועד ב-27 במאי, יומיים לאחר מותו של פלויד, כשהוא אוחז מטרייה ומרסק עם פטיש את החלונות של חנות לחלקי חילוף בדרום מיניאפוליס, כאשר בהמשך המבנה הועלה באש. מפגין אחר ניסה לברר את זהותו של החשוד, אולם הוא קילל אותו והמשיך לרסס סיסמאות.

היומון סטאר טריביון דיווח כי חוקרת ההצתות של משטרת מיניאפוליס, אריקה כריסטנסן, הגישה לבית המשפט תצהיר שבו נאמר כי החשוד הוא גבר לבן בן 32, חבר בכנופיית האופנוענים "מלאכי הגיהינום" שרצה "לעורר חוסר שקט גזעי". הוא גם קשור לאחוות הקאובוי הארי, כנופיה גזענית שפועלת במינסוטה ובקנטקי.

לפי כריסטנסן, החשוד – ששמו לא פורסם בדיווח מאחר שעדיין לא הוגש כתב אישום – היה מעורב גם בתקרית בסטילווטר שבה קבוצה של גזענים לבנים התעמתו עם אישה מוסלמית.

החוקרת הודתה כי היא בחנה כמויות אדירות של חומרים ברשתות החברתיות בניסיון לזהות את החשוד, אולם לא הצליחה. לפני ימים אחדים, הגיע למשטרת מיניאפוליס מייל שסיפק טיפ לחוקרים וכך הם הצליחו לאתר את החשוד.

כריסטנסן ציינה כי ההתקפה של החשוד נגד החנות גרמה להתלקחות המהומות בעיר. "זו הייתה השריפה הראשונה שהציתה שרשרת של שריפות וביזה ברחבי העיר", כתבה בתצהיר. "עד הפעולות של האדם שתואר בתור 'איש המטריה', ההפגנות היו שלוות יחסית. הפעולות של האדם הזה יצרו אווירה של עוינות ומתיחות".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, ערוץ מבט עולמי בטלגרם

כתיבת תגובה