מנהיג צפון קוריאה: הנשק הגרעיני שלנו מבטיח את ביטחוננו ואת עתידנו

קים הבטיח: שלעולם לא תהיה מלחמה על האדמה הזו.
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הודיע כי הנשק הגרעיני של פיונגיאנג, מבטיח את ביטחונה, כך דווח היום (שלישי) בכלי התקשורת הרשמיים, וחזר על כך כי ארצו לא תוותר על ארסנל הגרעיני שלה.

סוכנות החדשות המרכזית בקוריאה מסרה כי דבריו של קים נאמרו לפני חיילים ותיקים שנלחמו במלחמה, במהלך החגיגות לרגל 67 שנה לסיום מלחמת קוריאה, שהתלקחה בין השנים 1950 ל -1953, וטקס הזיכרון מתקיים בכל שנה בתאריך 27- ביולי.

בנאום שנשא אמר קים, כי ארצו פיתחה נשק גרעיני , על מנת להשיג "כוח מוחלט," כדי להימנע מאיום של מלחמה ע"י גורם אחר.

כשלושה מיליון קוריאנים נהרגו, בסכסוך בן שלוש השנים, בחצי האי הקוריאני, אולם הפסקת האש , לא הפכה להסכם שלום , כך שהצפון והדרום הם במצב מלחמה תמידי.

"בזכות ההרתעה הגרעינית האמינה והיעילה שלנו, להגנה עצמית, לעולם לא תהיה מלחמה על האדמה הזו", ציטטה הסוכנות את דברי קים.

הוא הוסיף: "כעת אנו יכולים להגן על עצמנו , אל מול כל סוג של לחץ מוגזם, ואיומים צבאיים מצד המעצמות הקולוניאליות והעוינות."

פיונגיאנג מתעקשת שלא לוותר על ארסנל הגרעיני שלה, כדי להרתיע, ובמשך עשרות שנים, פיתחה אותו למרות בידודה הבינלאומי, והסנקציות הבינלאומיות.

מערכת היחסים בין שתי הקוריאות, נמצאת היום בקיפאון כבר כמה  חודשים, לאחר שפסגת האנוי, בין קים לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, קרסה בשנה שעברה.

המשא ומתן הגרעיני הופסק, כאשר הגיע השלב בו נתבקשה צפון קוראיה להגיש רשימה של וויתורים שהיא יכולה לבצע, בתמורה להקלת הסנקציות.

בדצמבר הודיעה קים, על סיום ההבנה בנושא, ניסויים גרעיניים ובליסטיים, ופיונגיאנג הדגישה שוב ושוב , כי אין בכוונתה להמשיך בשיחות, אלא אם וושינגטון תפסיק את מדיניותה "העוינת" כלפי צפון קוריאה.

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה