אוזלת יד קשה של הצבא המצרי בלחימתו בטרור בסיני. המתקפות נמשכות

למרות הכרזות חוזרות ונשנות על ניצחון ... הכוונה מתמדת לחיילים בסיני (אל-ג'זירה)

כשפרסם משרד החוץ המצרי דו"ח על מאמצי קהיר במאבק בטרור, ערוצי המדיה החברתית הטילו ספק בעקבות המשך העימותים המזוינים בסיני. האחרון שבהם היה הפיגוע ב-22 לחודש על עמדה של כוחות הצבא בכפר רבא, באזור ביר אל-עבד בצפון סיני.

הבלוגרים באתרי התקשורת שיתפו תמונות וסרטונים של העימותים המזוינים בכפר רבא, ובמיוחד תמונות שלדבריהם שייכים לחמושים המשוטטים באזור בחופשיות לאחר סיום הפיגועים.

אזרחים באזור  גינו את עיכוב הצבא בבירור נסיבות הפיגוע למרות שעברו כעשר שעות מאז עלו סרטוני וידאו ותמונות מהפיגוע.  כמו כן התלוננו המקומיים על  מצוקתם, וקראו לבני הנוער של הכפר לתרום דם עקב ניתוק הכביש וחוסר יכולתם של תושבי הכפרים הסמוכים לתרום.

בשעה מאוחרת אתמול בערב, פרסם דובר הצבא המצרי הודעה בה ציין כי הכוחות המזוינים הצליחו להדוף התקפה על בסיס צבאי באזור ביר אל-עבד באמצעות ארבעה כלי רכב, וציין כי הצבא רודף אחרי התוקפים , והרג 18 מבין החמושים. כמו כן הודה הדובר כי 2 חיילים נהרגו ו-4 נפצעו.

מה קרה?

על פי התקשורת המקומית, עד ראייה  אמר כי התוקפים נכנסו לעיירה מדרום, לבשו בגדים חצי צבאיים, חלקם היו רעולי פנים, חלקם רכבו על אופנועים, אחרים היו ברכבי תובלה קטנים ונשאו מספר כלי נשק ומשגרי RPG, ואילו אחרים נשאו מטעני נפץ.

תושב אחד – שהעדיף שלא להזדהות – אמר כי הם חיו יותר משעה וחצי באווירה של מלחמה וטרור, במיוחד כשצפו בחמושים מסתובבים ברחובות עם נשקם ואופנועיהם, וכי הם, כאזרחים, לא מורגלים בסצנה זו, במיוחד כי בתיהם קרובים מאוד למטה הצבאי המותקף.

עדי ראייה מהאזור אמרו כי הפיגוע החל בהתנגשות בין חמושים לאנשים שאבטחו  את מחנה הכוחות המזוינים שנמצא בכפר רבא, בעוד מכונית תופת ניסתה להגיע לשער המחנה, לפני שהתפוצצה ברחוב העסקי של העיירה, בסמוך לשער המחנה, ומכונית תופת נוספת חדרה אל המחנה, שנמצא על הכביש הבינלאומי.

התושבים דיווחו כי לאחר זמן הגיעו לאזור  מטוסי קרב של חיל האוויר המצרי,ונשמעו פיצוצים מדרום לעיירה. לאחר מכן החלו כוחות צבא מצרים במרדף אחרי החמושים שברחו לכפרים הסמוכים , קאטיה, אקטיאה וקאסרוית- قاطية وأقطية وقصرويت ..

כוחות הביטחון סגרו את כביש החוף הראשי כמו גם עצרו את תנועת ספינות המעבורת על תעלת סואץ לאחר הפיגוע, מה שהביא להצטברותם של מאות מטיילים, והיו קריאות נרחבות למשפחות באזור  לארח אותם  עד לפתיחתם מחדש של הכבישים ונמלי תעלת סואץ.

אוניברסיטת סיני הזמינה את הסטודנטים שהתכוונו לחזור מזרחה ללון במעונות האוניברסיטה  בקנטרה מזרח, על חשבון האוניברסיטה.

הרשויות המצריות ניתקו את אספקת החשמל, רשתות התקשורת והאינטרנט בכפר רביעה לאחר נסיגת הטרוריסטים.

כמו כן בוטל ביקור שהיה אמור לערוך  מושל צפון סיני, האלוף מוחמד עבדל-פאדיל שושא, במרכז כדי לחנוך פרוייקטים  אזרחיים בנחל שבמרכז סיני.

כעס ושאלות

אתמול התלוננו שני אתרי האינטרנט  "ביר אל-עבד" ו"סיני " על המשך ההתקפות של הטרוריסטים, למרות הבטחותיו החוזרות ונשנות של הנשיא עבד אלפתיס א-סיסי לחסל את המיליציות בסיני.

עיקר כעסם של הכותבים ברשתות החברתיות היה על  הפצת סרטון המציג את שיטוטי החמושים בעיירה לאחר סיום העימותים, וחלקם הטילו ספק ביכולות הצבא לתמוך בהם בתקופה של עימותים, כמו גם כעסו על הגעתם המאוחרת לזירה של מטוסי הקרב והגדירו זאת "כרגיל הם מאחרים".

 

מנגד, תומכי הנשיא א-סיסי הפיצו סרטון, שלדבריהם היה תגובת הכוחות הצבאיים לפיגועים אתמול. התברר שהסרטון ישן ולא מייצג את מהלך האירועים.

זה בא בתקופה שמשרד החוץ הוציא דו"ח על מאמצי מצרים להילחם בטרור בתיאום עם המשרדים וסוכנויות המדינה הרלוונטיות.

השגריר איהב פהמי, סגן עוזר שר החוץ ומנהל היחידה הבינלאומית ללוחמה בטרור, אמר כי דו"ח זה הוא הראשון מסוגו שתיעד את מאמצי המדינה המצרית ומוסדותיה הלאומיים ואת הכלים השונים שברשותה "להילחם בטרור".

פהאמי הסביר כי הדו"ח מדגיש גם את התפקיד החלוצי שמצרים ממלאת ב"לחימה בטרור "ברמה האזורית והבינלאומית.

אתמול,יום שבת , הוציא דאעש סיני הודעה לעיתונות בו הוא טוען כי במהלך הפיגוע האחרון שלהם הם הצליחו להרוג 40 חיילים מצריים ולפצוע עוד 60 .

כמו דיווחו דאעש כי אתמול הצליחו ללכוד קצין מצרי שנסע על כביש החוף בסיני והם הוציאו אותו להורג ביריות.

תמונה

ללא ספק , צבא מצרים מגלה יכולות לחימה עלובות מול גורמי דאעש בסיני ושוב ושוב מתגלה קוצר ידם במאבק בטרור .

לפני זמן לא רב הדיח א-סיסי את מפקד ארמיה 2 מתפקידו בגלל אי הצלחתו למגר את הטרור בצפון סיני . לאחר ההדחה ומינוי מפקד חדש הבטיח הנשיא המצרי למגר תוך שנה וחצי את הטרור בסיני אך נראה כי המצב לא קרוב אפילו לכך .

כתיבת תגובה