ישראל תקפה אמש אמצעים לאיסוף מודיעין של החיזבאללה בקרבת הגבול הישראלי

דובר צה"ל הודיע אמש קרוב לחצות כי " לפני זמן קצר, מסוקי קרב של צה"ל תקפו מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר לעבר רמת הגולן. במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים.

צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל. "

תמונה

נאמנה לדרכה הגיבה ישראל נגד האמצעי שירה טיל לעבר כלי טייס ישראלי ,שטס בשמי הגולן מבלי להפר את התחום האווירי הסורי, והשמידה אותו.

אלא, שגם הפעם ניצלה ישראל את ההזדמנות שהסורים הקרו בדרכה , ודאגה גם "לכסח את הדשא" באזור.

ישראל נוהגת כבר הרבה זמן לנצל תקיפות לא רק נגד מטרות שתקפו אותה אלא גם להשמיד אמצעי לחימה " מטרידים" שהובאו לאזור שלא על ידי הצבא הסורי האחראי על הגזרה.

מקורות זרים כבר דיווחו , לא פעם , כי אנשי החיזבאללה הלבושים במדים סורים ,התשלטו על עמדות של חטיבה 90 הסורית התופסת את הקו מול הגולן הישראלי מקונייטרה צפונה עד מפגש הגבולות ישראל-סוריה-לבנון.

עמדות אלו משמשים אותם למטרה מרכזית אחת : לתצפת לעבר שטח ישראל ולאסוף מודיעין טקטי על תנועות צה"ל בגזרתם.

לייעול משימתם החיזבאללה הביא לאזור אמצעים לאיסוף מודיעין משוכללים ביותר, מתוצרת איראנית שנשלח אליהם בדיוק למשימות כאלו, והמשמשים אותם אף בדרום לבנון , וכן אמצעי איסוף אמריקאים חדישים שנמסרו בעבר לכוחות המורדים שפעלו בדרום סוריה , אך לאחר כניעתם המורדים מכרו , בדולרים ירוקים, לחיזבאללה ציוד זה , שחיפש במיוחד , מתוך הבנה שהוא עולה בהרבה על הציוד הייעודי האיראני.

אמש, השמיד צה"ל כמה מערכות מהסוג הנ"ל ובכך פגע קשות , עד הודעה חדשה , בכושר איסוף המודיעין של כוחות החיזבאללה בצפון הגולן ושהתחלקו בו עם חפ"ק המבצעים הגיזרתי של איראני באיזרע מצפון מזרח לבירת הדרום הסורי-דרעא , בתוך מתחמי דיביזיה 5 הסורית , ועם חפ"ק המבצעים האיראני הראשי בהר קסיון המקושר ,בזמן אמת עם חפ"קי המבצעים האיראנים בעיראק ובטהרן.

כתיבת תגובה