האם החיזבאללה יגיב להרג לוחם שלו בסוריה ע"י ישראל ? דעה

בגל התקיפות הישראלי האחרון על מטרות איראניות בסוריה נהרג פעיל של החיזבאללה .

החיזבאללה מבטיח תגובה מלבנון על הרג פעיל שלו על בסיס המשוואה הידועה שלו כי הרוגים בסוריה יביא תגובה גם מלבנון..

תמונה

האם הוא אכן יגיב ? האלוף במיל ידלין – ראש המכון ללימודים אסטרטגים אומר את הדברים הבאים:

1.בין פארסות "ניהול" משבר הקורונה,לספין המסויט של בחירות רביעיות(על שאלת טובת המדינה מול הישרדות אישית)קיבלנו תזכורת שהאיום בצפון שריר וקיים. על פי הדיווחים, בתקיפות צה"ל שלשום בסוריה נהרג גם פעיל חיזבאללה. נצראללה הצהיר בעבר ״על משוואה״ כי הרוגים שלו בסוריה יביאו לתגובה גם מלבנון

2.גם איראן תשמח לסגור חשבון, ומוכנה להלחם עד טיפת הדם האחרונה של אחרים. עקרונית, שני הצדדים לא מעוניינים במלחמה, אך הסלמה עודנה אפשרית. נסראללה עודו זוכר שב- 2006 מבצע חטיפה נקודתי הוביל למלחמה של חודש ולחורבן בלבנון. זכורים גם דבריו, כי לו ידע שכך יהיה לא היה מאשר זאת.

3. 14 שנים אחרי מלחמת לבנון השנייה, שני הצדדים חזקים יותר, והחורבן הצפוי גדול בהרבה. עם זאת, יחסי הכוחות ידועים היטב, וכמו שאמר לאחרונה מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב בביקורו בלבנון, התקפה של חיזבאללה על ישראל לא תיגמר טוב מבחינתו של הארגון.

4.כאשר לבנון במשבר כלכלי חסר תקדים, בשל שילוב של שחיתות, ריקבון וטרור פוליטיים, בצל קורונה, הכישלון כבר רשום על שם החיזבאללה, המושך בחוטים ב"ממשלה" בבירות, מנסה ליצור הסחות דעת על ידי משבר חיצוני.

5.במצב זה רק חסר לחיזבאללה, ולנסראללה אישית, לבצע פעולה "הרואית" שתוביל לחורבן מוחלט של לבנון, ובעיקר באזורים של מקור כוחו בעדה השיעית, שם בחר למקם את מערכיו הצבאיים.

6.החשבון הכולל ידוע, ועדיין יתכן שחיזבאללה ינסה לפעול תוך סיכון מבוקר, בתגובה סמלית ונקודתית. הבעיה היא שמרגע הפתיחה באש, לא הקברניטים מחליטים אלא הדינמיקה הטקטית בחזית. סטטיסטיקה אקראית שבין נשק ומטרה, פגיעה והחטאה היא שמכריעה בין סיום מבוקר לפתיחת ימי קרב, או יותר מכך.

7.סיכון מבוקר של חיזבאללה יכול בקלות להסלים. אני משוכנע שצה"ל נערך גם לפעולת חיזבאללה חמורה, שהיא שגיאה אסטרטגית, ושהוא מכין תגובות רלבנטיות מול התוקפים, על כוחות חיזבאללה בחזית ועל מערכי הנשק המתקדם והמדויק של הארגון בכל לבנון.

הניצחון האלוקי של החיזבאללה ב-2006:

חדשות רוטר - אלון בן דוד: צה''ל מכין תכניות חדשות שאמורות להכריע ...

כתיבת תגובה