איראן חושפת פרטים על פעילות המרגל של המוסד והאמריקאים שנתפס

הטלוויזיה האיראנית חשפה פרטים על המרגל האיראני שנתלה היום באיראן, "מחמוד מוסאווי מג'ד", באשמת ריגול למען אמריקה והגוף הציוני (המוסד) .

*- לדברי הנאמר בכתבה בפגישתו הראשונה הוא העביר מידע לקצין מודיעין אמריקני על ראש יחידת הליווי האישית של בשאר ומספר הטלפון הפרטי של בשאר.

*- הוא סיפק פרטים על התכנית לפיתוח מבנה שירותי הביטחון והמודיעין הסורים אותם התווה מפקד כוח קודס שחוסל – הגנרל קאסם סולימאני.

How Trump decided to kill Iran's Soleimani - POLITICO

*- ספק מידע למוסד על ביקורו של שר ההגנה האיראני בסוריה.

*- קיבלו סכומים של 280,000 $ עבור שרותיו.
*- הוא תכנן לשתף פעולה עם המודיעין הסעודי ושירותי ביטחון אחרים באזור.

האיראנים מדגישים כי המרגל לא היה חלק מהצבא האיראני, אלא הציע את שירותיו ליועצים האיראניים ,לעבוד איתם כמתרגם, כיוון שהוא דובר שפות הפרסית, הסורית, והאנגלית, והכיר את האזורים הגאוגרפיים והערים הסוריות.

גורמים מהאופוזיציה הסורית טוענים כי האיש שהואשם בריגול נתפס על רקע חשד מכיוון שהלך למועדוני לילה בביירות. והוא נמצא במעצר מאז 2018, ולא קשור בכלל למותו של סולימאני.
הטלוויזיה האיראנית מתגאה  כי סולימאני הוא זה שפיתח את שירותי המודיעין של כנופיות אסד, והאיראנים מודאגים מהמעגל הצר שמגן על אסד, המגנה בקנאות על ריבונות סוריה על שטחה תוך ביקורת,אולי לא ישירה, על כל גורמי החוץ המעורבים בנעשה בסוריה ומתנהלים בה מבלי לכבד את הריבון .

איראן: הוצא להורג "מרגל" של ישראל ש"עקב אחרי סולימאני"

כתיבת תגובה