מבזקי חדשות ליום 23-7-20 . מתעדכן

*- המצב קטסטרופלי ובלתי נסבל, כתוצאה מהמשבר הכלכלי בלבנון שפגע אנושות בבתי החולים -' 5,000 רופאים מתוך 15,000 במדינה הגישו בקשות למשרד הפנים להגר למדינות אחרות ולעזוב את לבנון.

המרכז הרפואי האוניברסיטאי האמריקני, אחד מבתי החולים האוניברסיטאים הוותיקים והיוקרתיים במדינה, הודיע בשבוע שעבר על גל של פיטורים של יותר מ -850 עובדים בגלל "המצב הקטסטרופלי" של הכלכלה במדינה, הדבר עורר מצב של חרדה בקרב העובדים, וכמה מתקנים רפואיים נאלצו לפטר אחיות ולהוריד את המשכורות, כתוצאה מהירידה במשאבים הכספיים של מערכת הבריאות וחוסר יכולתה לגבות את מיליוני הדולרים המגיעים לה על ידי המדינה.

*- מהלומות דיפלומטיות בין ארה״ב וסין – ארה״ב הציבה לסינים אולטימטום של 72 שעות לפנות את הקונסוליה הסינית ביוסטון בטענה של ״הגנת הקניין הרוחני של ארה״ב ופרטים אישיים של אזרחי ארה״ב״. מנגד, הסינים שוקלים לדרוש מהאמריקאים לסגור את הקונסוליה שלהם בווהאן.

*- דיווח ערבי  – הצבא הישראלי פורס את מערכת הפטריוט בקריית שמונה.

*- האם זה ניסיון של חיזבאלה, לפטור את עצמו מתגובה ? או אולי הטעיה? תשפטו בעצמכם:

אף אחת מהתקיפות שהתרחשו לפני יומיים, בסביבות דמשק, לא הייתה המקום או נקודת הצבא של החיזבאללה, אך הטעות אירעה, והובילה למה שקרא, ולכן חיזבאללה התאבל על אחד מחבריו, 24 שעות לאחר התקיפה.

תל אביב יודעת מה היא רוצה. היא רצתה לכוון לכוחות איראניים בסוריה באופן ישיר וברור, בשילוב עם פעולות התקיפה נחשפת טהראן באמצעות מלחמת סייבר מובהקת. זה מה שקרה, וחיל האוויר הישראלי כיוון מספר תקיפות, על מיקומים ספציפיים של משמרות המהפכה האיראנים בתוך סוריה. (לבנון 24)

*- מקורות בלבנון טוענים כי בעקבות המתיחות בין ישראל לחיזבאללה פינתה ישראל מספר מוצבים על קו הגבול .

*- כתב "אלמנאר" בדרום לבנון מדווח על עשן שעולה מאזור הר דוב, מלווה בקולות נפץ. בציוץ בטוויטר צירף הכתב גם תיעוד. לטענתו מדובר בתוצאה של ירי מכיוון הצד הישראלי. לדבריו, עדיין לא ברור האם מדובר בתרגיל או בפעילות אחרת בשטח המיוער הזה. עוקבים

*- דיווח על התקפה על שיירה של רכבי אספקה לוגיסטית של צבא ארה"ב בעיראק בעיר נסיריה.

*- חבר בוועדה לביטחון הלאומי של המאג׳ליס (הפרלמנט) האיראני, ג׳אוואד קארימי קאדוסי (בתמונה), איש צבא בעברו, טוען היום כי הפגיעה במתקן בנתאנז נבעה מ״דליפת מידע״ ומ-״מחדל מודיעיני״ שגרמו לפיצוץ.

*-ג'וואד קרימי = חבר הוועדה לביטחון לאומי של הפרלמנט האיראני: הפיצוץ בנתנאז – מעשה חבלה כתוצאה מפרצה ביטחונית.

 

 

כתיבת תגובה