פעילות הלבנת הון חובקת עולם של החיזבאללה – מכה קטנה בכנף

קפריסין הסגירה לארה"ב בשבת את ע'סאן דיאב (בן ה-37) לבנוני החשוד בניהול רשת הלבנת כספים עבור ארגון חיזבאללה. דיאב היה מבוקש בארה"ב מזה מספר שנים בחשד להלבנת כספים והעברת כספים לא חוקית בשווי של מאות אלפי דולרים. כספים אלה הושגו בין השאר מסחר בסמים בקולומביה באמצעות עסקאות שביצע גיסו של ע'סאן. יצוין כי פעיל חיזבאללה זה נעצר בשנה שעברה כשהגיע ללרנקה מביירות.

אפשר לברך על מעצרו של האיש, אך מנגד צריך לשים את הדברים בהקשר הנכון. בעולם ישנם עוד מאות ואולי אלפי פעילים דומים שמגלגלים כספים אדירים עבור הארגון של חסן נסראללה בכל רחבי העולם. למרות הצלחות כאלה ואחרות בשנים האחרונות, ייבוש נכסי חיזבאללה ואיתורם בעולם הוא עדיין תהליך שרחוק מלהגיע למיצוי גם בעת הזו בו גובר הלחץ על הארגון השיעי. רק בשבוע שעבר דווח על מעצר חברי רשת הלבנת כספים עבור חיזבאללה בכווית. פעילות ענפה של הלבנת הון עבור חיזבאללה מתבצעת גם ביבשת אפריקה.

יש לציין כי בחודש שעבר ובאופן קצת מפתיע שחררו האמריקאים מהכלא את אחד המממנים הגדולים של חיזבאללה, איש העסקים תאג' א-דין. לפי דיווחים הוא שוחרר בטרם השלים את תקופת מעצרו לאחר מגעים שקטים בין וושינגטון לטהרן שכללו שם שחרור אזרחים אמריקאים ממוצא איראני בכלא בטהרן. יש להאמין כי האמריקאים הרגישו בטוחים מספיק לשחרר את תאג' א-דין לאחר שהפיקו ממנו את מקסימום המודיעין על רשתות הלבנת הכספים הפועלות ברחבי העולם לטובת נסראללה. את התוצאות של המודיעין הזה יש לקוות נראה כבר בחודשים הקרובים שכן ייבוש מקורות ההכנסה של חיזבאללה הוא תנאי הכרחי להחלשתו בזירה הלבנונית והאזורית.

הלוואות "חינם"
ובינתיים עוד סיפור קטן על איך חיזבאללה מנצל את המצב הכלכלי הקשה של הלבנונים כדי להעשיר את קופתו. נסראללה מציע ללבנונים לעשות ג'יהאד כלכלי אבל לא חס עליהם. לפי תלונות של לבנונים עוד כשהחל המשבר לפני כחצי שנה הציע חיזבאללה הלוואות "ללא ריבית". רבים מהלבנונים ניצלו את ההלוואות הנוחות. ברם, עתה כשהגיע זמן הפירעון דרשו אנשי חיזבאללה את הסכום במחיר העדכני של הדולר קרי 9000 לירות זאת לאחר שההלוואות ניתנו בשער של 1,500 לירות לדולר. נסראללה עשה קופה של 500% על גבם של הלבנונים המסכנים!

חיזבאללה – ארגון פשע וסוחר סמים - Nziv.net

קרדיט:ערוץ הטלגרם של ד"ר דורון פסקין 

כתיבת תגובה