רוסיה החלה במאמצים צבאיים לדחוק את איראן מקרבת גבול עיראק-סוריה

כוחות גייס 5 של המשטר הסורי, הפועלים בגיבוי רוסי, התפרסו בעיירה אלבוקמל הסמוכה לגבול עיראק, ולדברי פעילים מקומיים זהו סימן אפשרי לכך שמוסקבה שמה לה למטרה להגביר את השפעתה באזור שנשלט עד כה, באופן מוחלט , על ידי מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן.

קבוצת صدى الشرقية – צדי אשרקיה הנאמנה לאופוזיציה מסרה ביום שישי: כי רוסיה הורתה לפיקוד גיס 5 של צבא סוריה לשלוח יחידות מיוחדות שלה לעיר הגבול אלבוקמל עם עיראק.

הקבוצה הוסיפה עוד  כי כוחות גייס 5, שכבר הגיעו לעיר אלבוקמל, קיבלו כמה תחת אחריותן כמה נקודות צבאיות מכוחות דיביזית משמר הרפובליקה הסורית שנמצאים באלבוקמאל.

לפני כמה ימים אף דווח כי כוחות החיזבאללה מלבנון, הפועלים אף הם בגזרה זאת , מסרו לכוחות גייס 5 מספר עמדות שלהם , והלוחמים שהיו שם פונו מהאזור.

יש לציין כי גם כוחות מדיביזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אסד והנאמנים לאיראן פועלים באותו אזור.

"כוחות גייס 5  הקימו מחסומים מיוחדים והניפו מעליהם את דגלי סוריה ורוסיה ", על פי קבוצת האופוזיציה.

صورة

הקבוצה מציינת עוד כי זאת הפעם הראשונה שישנה נוכחות רוסית בעיר אלבוכמאל . 

במאמר שפורסם במרץ 2020 על ידי מרכז קרנגי -המזרח התיכון נכתב כי נראה כי רוסיה הייתה "אחד המקורות העיקריים לכלי נשק, ציוד וכלי רכב קרביים" עבור גייס 5, שהוקם בשנת 2016.

המאמר הוסיף כי אנשי גייס 5 קיבלו הכשרה צבאית בידי מומחי צבא רוסים, בנוסף לאימון טקטי ארוך טווח ומקיף, לשמירה על כישורי הלחימה ורמת הכוננות של אנשי הגייס.

קבוצת صدى الشرقية – צדי אשרקיה העוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות החברתיות והצבאיות במזרח סוריה, דיווחה בחודש שעבר כי רוסיה הקימה בית סוהר בבסיס צבאי מחוץ לעיר דיר א-זור.

הקבוצה ציטטה מקורות שאמרו כי הכוחות הרוסיים הקימו את הכלא  מתחת לאדמה בתוך מתחם מפקדת חטיבה  137, ובתוך הכלא פועלים גורמים רוסים".

צדי אשרקיה דיווחה על דוגמאות שהראו השפעה רוסית בדיר א-זור, כולל פרסום תמונות של שיירה צבאית רוסית בעיר במרץ האחרון.

صورة

איראן הגבירה את נוכחותה בדיר א-זור ואלבוקמאל מאז סוף 2017, כאשר כוחות המשטר הסורי וחיזבאללה, כמו גם המיליציות העיראקיות הנאמנות למשמרות המהפכה האיראנים, השתלטו על האזור לאחר ששחררו אותו מכוחות דאעש.

כתיבת תגובה