מבזקי חדשות ליום 19-7-2020. מתעדכן

*- מפקד פיקוד מרכז ארה"ב, הגנרל קנת מקנזי- " סביר להניח כי איראן תשיב תגובה בחזרה בעקבות הפיצוצים האחרונים במתקני הגרעין הצבאיים שלהם בנתנז ופרצ'ין. מניסיון שלי עם איראן משהו אומר לי כי הם יגיבו ". הוושינגטון פוסט

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ – "לא אדרוש מאזרחי ארה"ב לעטות מסיכה, רוצה שתהיה להם חירות מסוימת,אני לא מאמין בזה,בפרוש לא,אינני מסכים עם הרעיון שאם כולם יעטו מסכות – הנגיף ייעלם." Fox News

*- איראן: פיצוץ צינורות נפט בחורמוסי (סרבנדר).

*- תקיפות אוויריות לא מזוהות, מאז שעות הבוקר המוקדמות, ומכוונות לאתרים השייכים למיליציות האיראניות במדבר "שמיה" באזור הכפר המזרחי של דיר אזור, ואת קולות הפיצוצים ניתן עדיין לשמוע באזורי "האי".

*- נשיא איראן רוחאני : התקבל דוח מחקר של משרד הבריאות, אשר מעריך כי עד כה נדבקו 25 מיליון איש באיראן ו 14K איבדו את חייהם. על פי הדו"ח, ככל הנראה יותר מ -35 מיליון יחשפו לנגיף. משרד הבריאות שלנו מצא כי מחצית מהנדבקים בקורונה הם א-סימפטומטיים.

*- מטוסי קרב הוקפצו היום לאזור גבול רצועת עזה בעקבות זיהוי תנועה חשודה.

*- חיזבאללה אוגר מאות טונות של מזון שנשלח מאיראן בעשרות מחסנים בגבול סוריה-לבנון.

*- סעודיה פריסת מערכת הגנה THAAD של צבא ארה"ב בבסיס האוויר "הנסיך סולטן" הממוקם כמה קילומטרים מריאד.

*- בחיזבאללה מדווחים בהרחבה בשעות האחרונות על התרגיל של חיל האוויר הישראלי שייפתח בתחילת שבוע הבא בצפון הארץ ויימשך כ-3 שבועות.

ספקולציית במרשתת העלו כי ישראל מתכננת בזמן זה להפציץ את מפעלי הטילים המדוייקים במזרח לבנון ואת מערך הנ.מ. הכולל שבסוריה. (קרדיט : 301 העולם הערבי )

*- עשרות לוחמים סורים שהתגייסו לאחרונה למיליציות השיעיות האיראניות הפועלות במזרח סוריה ערקו ועברו לשרת במיליציות הסוריות הנאמנות לרוסיה. למה ? כי משלמים להם עוד כמה דולרים .

*- עיראק : דיווחים ראשוניים על חיסולו של גנרל עלי אל חזראג'י (מקביל לתת אלוף), מפקד חטיבה 59 בצבא העיראקי.

אל חזראג'י נהרג בעיירת תארמיה שבפרברים הצפוניים של בגדד. בשבועות האחרונים נתקל הצבא העיראקי ביחידות דאעש שחזרו לאזור. (קרדיט: 301 העולם הערבי)

*- דיווח : מפקד בכוחות הבסיג׳ באיראן נהרג באזור אורמן במהלך עימותים עם חמושים כורדים.

*- מצרים ויוון בדרך לחתום על הסכם כלכלי לחלוקת המים הכלכלים אל מול הפרובוקציות הטורקיות באזור

‏יוון מזמינה את טורקיה למו"מ זהה לזה.
זאת לאחר ששר החוץ הטורקי אמר כי ליוון אין מדף יבשתי גדול מספיק באיים שמקנה לה זכות על המים שמסביב לאיים במיוחד לא באיים הרחוקים ממרכז המדינה ושקרובים לחוף הטורקי.

טורקיה מקיימת תמרונים ימיים באזור לאחר שחתמה על הסכם עם לוב. ההסכם אינו תואם את האמנה הבינלאומית בנושא, אולם טורקיה הנה מבין 15 המדינות שאינן חתומות על האמנה ואינה רואה עצמה מחוייבת אליה .(קרדיט:אביבית) 

*- סוריה – איראן / SY24* – מקורות מסרו כי מטוסי קרב בלתי מזוהים תקפו מוצבים השייכים למיליציות הפרו-איראניות באלבוכמאל ובפריפריה שלה, מה שהוביל לאבדות בנפש וברכוש; מקורות טענו כי הלילה (17-18/07) מטוסים בלתי מזוהים, אשר ככל הנראה שייכים לישראל, תקפו מוצבים השייכים למיליציות הפרו-איראניות באלדויר, באלסויעיה ובאלת'לאת'את שבפריפריה המזרחית של דיר אלזור, מה שהוביל למותם של מספר מפעילי המיליציות ולפציעתם של נוספים. כמו כן, צוין כי קצין בדרגת מקדם מדיוויזיה 4 נהרג אמש לאחר שמכוניתו נפגעה מתקיפת מטוס בלתי מזוהה בכביש אלמיאדין שבאלבוכמאל.

*- שרת ההגנה הלבנונית זיינה עכר אומרת היום כי לבנון תגן על עצמה בכל דרך אפשרית כנגד הפרת הריבונות של ארצה ע"י ישראל. בראיון ל"אל אהאד" אומרת עכר כי ישראל לא יודעת לכבד החלטות בינלאומיות וכי מפרה באופן שיטתי את ריבונות לבנון. עוד אמרה שרת ההגנה כי הפרות אלו הן לא מקובלות וראויות לכל גינוי. (301 העולם הערבי)

*- גורמי אופוזיציה סורים מדווחים כי כוחות גייס 5 הסורי , המופעלים ע"י הרוסים , פורסים כוחות בתוך העיר אלבוכמאל שעד היום היתה בשליטה איראנית מוחלטת , וכן לאורך גבול סוריה -עיראק. הכוונה הרוסית ,ככל הנראה, להפסיק את חדירת המיליציות האיראניות מעיראק שבשבועות האחרונים העבירו מספר רב של לוחמים למזרח סוריה על מנת לסייע בטיהור שטחי המדבר במזרח סוריה מנוכחותם של גורמי דאעש הפוגעים בפעילות האיראנית באזור.

روسيا تزاحم لتعزيز النفوذ على الحدود السورية العراقية

*-

כתיבת תגובה