מלחמת מוחות בין איראן לישראל באשר לעיתוי מועד העימות הנוח

מלחמת מוחות בין איראן לישראל. ישראל מבקשת עימות עם איראן לפני הבחירות האמריקאיות, ואילו איראן רוצה עימות אחרי הבחירות האמריקאיות 

ישראל מבקשת עימות עם איראן לפני הבחירות בארה"ב,
גורם לשעבר במשרד הביטחון הישראלי, ובכיר במודיעין באיחוד האירופי אמרו ל- Insider, כי ישראל משתתפת במערכה מורחבת, כדי ללחוץ או לפגוע באיראן לפני הבחירות בארה"ב בנובמבר 2020.

באיראן ארעו  תקריות יום יום , כולל פיצוצים במתקן לייצור טילים ב- 22 ביוני, המתקן הגרעיני בנתנז, מרכז העשרת האורניום הגדול ביותר באיראן ב -2 ביולי, ומספנה חשובה בעיר החוף בושהר ביום רביעי שעבר.

התקפות אלה הציבו את המדינה על גבול התהום, שם דיווחו כמעט מדי יום על שריפות, פיצוצים ואירועים אחרים, כאל חבלה זרה פוטנציאלית.

גורם במזרח התיכון אמר ל-"ניו יורק טיימס" בתחילת החודש, כי סוכנויות הביון הישראליות הם האחראים לפיצוץ במתקני הגרעין.

גורמים איראניים אמרו, כי מרבית האירועים המדווחים היו אירועים רגילים, אך בחלק מהמקרים היו חשדות לחבלה.

"עובדה ידועה בקהילת המודיעין הישראלית, שלפחות חלק מהאירועים באיראן במהלך החודש האחרון, היו עבודת המודיעין הישראלי", אמר גורם לשעבר במשרד הביטחון.

הוא הוסיף: "אני לא מכיר אף אחד מהם בדיוק, ולא אגיד לך בכל מקרה, כי הדבר החשוב ביותר הוא, שהאיראנים ירגישו לחוצים מאוד, בניסיון להחליט מה קורה ואיך להגיב." הבכיר לשעבר הוסיף כי המדיניות המתמשכת של ממשלת ישראל כלפי איראן ברורה.

"הוחלט לעקוב אחר הנהגת ממשל הנשיא דונלד טראמפ בהפעלת 'לחץ מרבי' על האיראנים", בהתייחסו למדיניות הסנקציות הכלכליות של ארה"ב המכוונות כלפי איראן.

גורם מודיעין של האיחוד האירופי מצידו אמר, כי איראן עשויה לשקול תגובה פזיזה, לאחר שהפגינה סבלנות יחסית , בעקבות ההתנקשות (במפקד כוח קודס משמרות המהפכה האיראניים) קאסם סולימאני, בינואר בתקיפת מזל"ט אמריקאי.

יוני בן-מנחם, Author at המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה - עמוד ...

קרדיט:עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה