"הנשיונל אינטרסט": מטוסי F-35 אמריקאים …הם "הסיוט" של צפון קוריאה

לפני מספר שנים הודיעה דרום קוריאה, על תכנית לרכוש מטוסי לוקהיד מרטין F-35 מתוצרת אמריקה, על מנת להגביר את יכולותיה האוויריות, אך תכניות אלה עברו מכשולים מדיניים ותקציביים שהובילו לכישלון.

העסקה, במסגרתה סוכם לרכוש 40 מטוסים מהדור החמישי האמריקני, עוררה דאגות קשות בפיונגיאנג.

"הנשיונל אינטרסט" בכתבה שכותרתה "הסיוט הגרוע ביותר של צפון קוריאה הושגה בפועל. מטוסי F-35 הגיעו לבסוף,קדמה לכך הצבעה על תוכנית הרכש הביטחוני בדרום קוריאה שדנה בעסקה לרכישת מטוסי F-35 Lightning II. , אך נכשלה בגלל פריצה בתקציב מעבר למה שתוכנן ".

לאחר ביצוע כמה התאמות, שכללו הקטנת מספר המטוסים שנרכשו, בכדי להבטיח עמידה בתקציב, הסכימו שתי המדינות לרכישה של 40 מטוסי F-35A, והחברה האמריקאית כבר מסרה 13 מטוסים בשנת 2019, כשדרום קוריאה נמצאת בקבוצה האחרונה, בשנת 2021 לאספקת יתר המטוסים.

בספטמבר 2019 הציג צבא הדרום, במהלך חגיגת יום הכוחות המזוינים, את המטוסים החדשים במצעד צבאי.

צפון קוריאה מתחה ביקורת על רכישות הנשק של הדרום, ועל התרגילים הצבאיים המשותפים שלה עם צבא ארה"ב, מה שפורש אצלם כהכנות למלחמה, ושדחפו את הצפון לפתח טילים חדשים לטווח קצר.

לא עברו שבועות, עד שפיונגיאנג כבר הגיבה למהלך, על ידי עריכת מספר שיגור של טילים בליסטיים לטווח קצר, שעל פי הדיווחים נועדו לפגוע בבסיסי האוויר של דרום קוריאה.

היחסים הבין-קוריאנים מתוחים בעקבות קריסת פסגת האנוי, בין מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפברואר 2019.

הפעילויות במשרד הקשר בין המדינות הושעו במהלך משבר נגיף קורונה , והמתח גבר בעקבות הריסת הצפון את המבנה בגבול בין שתי המדינות, לאחר שפיונגיאנג מחתה על שעריקים מצפון קוריאה לדרום שלחו עלונים אנטי-משטריים לצפון.

וושינגטון ניסתה לפתוח שוב את דלת הדיאלוג עם פיונגיאנג, אולם האחרונה התעקשה שהיא לא תחודש.

אנליסטים סבורים כי צפון קוריאה עשויה להחריף את המשבר, כדי להגביר את הלחץ על הדרום להשיג ויתורים, שכן המשא ומתן הבינלאומי על תכנית הגרעין הגיעה למבוי סתום.

الصفقة تم بموجبها الاتفاق على شراء 40 مقاتلة

קרדיט: עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה