כולם נגד כולם בסיני גם הבדואים נגד דאעש.

אם תשאל הרי שרוב האנשים חושבים שבסיני מתנהלת מלחמה בין צבא מצרים לארגוני מחבלים שהגדולים שבהם משתייכים לארגון דאעש.

שבטי הבדויים השונים ,כהרגלם בטבע, עובדים עם 2 הצדדים . 

מצד אחד הם מאבטחים האזורים בהם הם מפוזרים,לפחות כך הם הבטיחו לצבא מצרים, מצד שני גם הם צריכים להתפרנס, כל שבט בהתאם למיקומו בשטח סיני.

שבט טראבין הבדואי הנמצא בצפון סיני עוסק הן בהבטחת השטחים שלו מפני פעילות חבלנית אך מצד שני הם הגיעו להסכמים שונים עם דאעש לאפשר להם מעבר עם סחורות מוברחות לרצועת עזה כמו סיגריות או ביצים.

אלא שהסכמים,מטבעם,נועדו להיות מופרים.

השבוע תפסו כוחות דאעש בצפון סיני 2 משאיות עמוסות בסיגריות של שבט טארבין  שהיו בדרכן גבול עזה והעלו אותם באש וכן חטפו 2 מבני השבט שליוו את המשאיות.

חברי שבט טראבין הגיבו מיד בחסימת דרכים למעבר כוחות דאעש בשטחם.

הפעולות העויינות ההדדיות העלו את המתיחות בצפון סיני לשיא.

מתברר כי אלו מאנשי דאעש ששרפו את משלוחי הסיגריות לעזה היו אנשי דאעש שהגיעו מחוץ לסיני,והם פשוט לא הסכימו להשלים עם הסכם זה . 

כרגע 2 הצדדים נכנסו למגננה ומוכנים למתקפות הדדיות ולפעולות תגובה בהתאם.

הגרוע ביותר הוא שלמרות שצבא מצרים נמצא בסד"כ גדול בכל אזורי צפון סיני -בכל זאת נראה כי גם דאעש וגם הבדויים עושים ככל העולה על רוחם בשטחים אלו משל היו הפקר!!

הערת קורא:

ביום הראשון שנודע על דאעש בסיני , שבט טראבין התנגד ועשו הסכם עם שבט סוארקה ושבט איחויטאת ושבט עזזמה (נחשס למיעוט ומונה כמה אלפים בלבד להבדיל משבט עזזמה בארץ שמונה כמחצית משגב שלום כולל הפזורה של נאות חובב ועד לביר הדאג סמוך למשאבי שדה שבט עזזמה מונה בערך 30.000 איש ).
בנוסף שבט טראבין מונה כמעט 25.000 איש כולל כפר טראבין ורהט ופזורת כרכור ( סמוך לאתר האשפה דודאים ).
שבט טראבין ( שידועים בפעילותם העוינת כנגד כוחות הביטחון היצרי והשקט של הכוחות המצרית בגבול הצפוני של סיני הדדי עם השבט שזכה להסכמים טובים במיוחד בתקופת הנשיא חוסני מובארק .
הם גם ידועים בהברחות נשק , מהגרי עבודה וסמים הן לישראל והן לרצועת עזה . היתרון שלהם שיש להם קשרים מאד הדוקים עם בדואים מהארץ .
כך לדוגמא אני משוחח עם בדואי מאלעריש ואז הוא מתחיל מהר לשלוף שמות של תושבים מרהט , משגב שלום , ותל שבע.
ביום הראשון שנודע להם על פעילות דאעש הם מהר התנגדו ועשו הסכמים עם השבטים הגדולים בכדי למנוע כל מגע או יצירת קשר עם דאעש ההסכם כלל הכרזת מלחמה על ארגון דאעש וכלל בתוכו סעיף שמי שנמצא משתף פעולה עם דאעש דינו בגידה ועונשו הריגה .
ההסכם של שבט טראבין נבע מכך שהם מעוניינים בשקט בצפון סיני כי :
1- התיירות באזור שייכת להם הם שולטים במרכזי התיירות והבילוי באזור (סיני העיר) וכלל העסקים בעיר דהב הם שלהם . כך סיפר חבר ( מטאוע עניז טראבין , בעל עסקי תיירות בעיר דאהב ).
2- הסיבה השנייה התחממות הגזרה תביא לצבירת כוחות ביטחון רבים באזור הגבול דבר שמשבש את ההברחות ושטחי גידול המריחואנה .
שבוע שעבר שוחחתי עם חבר משבט טראבין מסיני ששלח לי תמונות של גיפים צהליים שמוצעים למכירה באלעריש !!! לדעתי אירוע מאד חריג ומראה עד כמה השבטים הבדואים בסיני מסוכנים .
מי שלא מכיר את שבט טראבין שישאל את פיני בדש ראש עיריית עומר שניסה לפנות אותם לטובת פיתוח היישוב .
פיני הגיע אליהם עד לאוהל וניסה לנהל איתם משא ומתן ונענה בהתנגדות , שכללה בין היתר איומים ממשים על חיוו , שרפו את ביתו ופרצו לעשרות בתים בעומר שרפו את הציוד של הקבלנים ירו על בדש זרקו עליו רימונים אל תוך המועצה שרפו את מטוסו הפרטי .

 

صورة ارشيفية

כתיבת תגובה