ישראל מוכנה לדיאלוג עם איראן בשפה של "מבצעים מיוחדים"

:תחת הכותרת לעיל כתב איגור סובוטין בעיתון "Nezavisimaya Gazeta" על ישראל, שפגעה בפעולות החבלה שלה באתרי הגרעין האיראניים.

במאמר נכתב כי " ישראל מהדקת את האסטרטגיה להתעמת עם איראן". דובר צבאי ישראלי הודיע על הקמת יחידה מיוחדת בחיל האוויר שתוכל להבטיח את ביטחון המדינה בצורה יעילה יותר. לא ניתן לראות מהלך כזה בצה"ל במנותק מהפגיעות שהשפיעו על התשתית הגרעינית באיראן.

גורמים בכירים אמרו ל-"ניו יורק טיימס" כי הישראלים אחראים לפיצוץ שאירע לפני יותר מחודש במתקן הגרעין בנתנז.

העיתון האמריקני התייחס גם לצילומי לווייניים, המראים כי מפעל הייצור של צנטריפוגות העשרת האורניום בנטנז ספג, ב -2 ביוני, נזק גדול בהרבה מכפי שדיווחו אנליסטים .

إسرائيل جاهزة للتحدث مع إيران بلغة العمليات الخاصة

מקורות ב-"ניו יורק טיימס" מאשרים  כי גורמים אמריקאים וישראלים מהמרים כי תגובתה של איראן, אם זה יקרה, תהיה מוגבלת מאוד, כפי שהיה בתגובה של טהראן לאחר הריגת קאסם סולימאני. גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים, בנוסף למומחים מערביים, שוללים את האפשרות שטהרן תוציא לפועל את תגובתה לפני הבחירות לנשיאות באמריקה. איראן מחכה שהנשיא דונלד טראמפ,שנוקט את הגישה האגרסיבית ביותר, במספר סוגיות הקשורות לטהרן, יפסיד לדמוקרט ג'ו ביידן, שאולי ירצה להחזיר את הישגיו הדיפלומטיים של הנשיא לשעבר ברק אובאמה.

במקרה זה, ארצות הברית עשויה להציע לחדש את המשא ומתן על תיק הגרעין, כפי שמצפה ההנהגה האיראנית. עם זאת, ישראל לעולם לא תסכים לעסקה, כמו בהסכם של אובאמה עם איראן.

ترميمها قد يحتاج سنتين.. هل تقف أميركا وإسرائيل وراء تفجير منشأة ...

קרדיט:עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה