טיסות חיל האוויר הישראלי מעל לבנון – שגרה יום יומית

היום (ראשון) חיל האוויר הישראלי הפר את המרחב האווירי של לבנון, במספר אזורים בדרום לבנון, כך לפי סוכנות הידיעות הלאומית הלבנונית.

צבא לבנון מוסר: שחדירות ישראליות באוויר ובמימי לבנון נמשכים כל הזמן.
בסוכנות נמסר, כי מטוסי קרב ישראליים טסו בגובה רב, מעל צידון וצור ואל-זהראני בדרום לבנון, בנוסף לטיסת מטוסים ישראלים מעל ג'זין בגובה רב, כמו גם מעל נבטיה ואזור אקלים אל-תופאח, שם בוצעו תקיפות דמה בגובה בינוני.

לבנון הגישה שוב ושוב תלונות למועצת הביטחון של האו"ם, בה האשימה את ישראל בהפרה של ריבונותה, כולל במטרה לפתוח בתקיפת טילים לאתרים צבאיים בסוריה השכנה.

ב -3 ביוני חשף ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, בנאום בפני שגרירי חמשת חברי הקבע במועצת הביטחון של האו"ם, כי מטוסי הקרב הישראליים הפרו את המרחב האווירי של ארצו מאז תחילת השנה, בנוסף למאות הפרות ישראליות בגבול ובים של לבנון.

מפקדי הכוח של האו"ם בלבנון (UNIFIL) מחשיבה את הטיסות הישראליות על המרחב האווירי הלבנוני, בניגוד להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, שנחתם בהפסקת האש בגבול בין המדינות לאחר במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. בעוד הצבא הישראלי מצדיק טיסות אלה על באומרו שהוא עוקב אחרי הפעילות של החיזבאלה הלבנוני, שנלחם בסוריה לצד כוחות השלטון הסורים.

קרדיט: עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה