איראן מתרברבת: למרות הסנקציות פיתחנו את יכולותינו הצבאיות

מפקד חיל האוויר האיראני, תא"ל אמיר יוסף קורבני, הודיע כי ארצו ייצרה טילי אוויר-אוויר, עם טווח של יותר מ -8 ק"מ, מה שמעיד כי הפיתוח ימשיך ויגדיל את הטווח למאה ק"מ בעתיד.

קורבני הסביר כי מטוסי הקרב של הצבא, ביצעו את התמרון הלילי הגדול ביותר, בחשכה מוחלטת למשך 6 שעות, וכי במהלך התמרון הזה נבדקו אמצעי לחימה וכן פינוי הפצועים.

קורבני הוסיף כי "נכון להיום, הצבא האיראני פיתח 435 סוגים של כלי נשק ב -6,000 פרויקטים צבאיים של חיל האוויר. אנו תומכים באחינו בצבא, במשמרות המהפכה ובכוחות משמר הגבול".

גורמי הביטחון האמריקניים הביעו את דאגתם מפיתוח איראן במערכת הטילים שלה, ואמרו כי פיתוח טילים מסוג זה מהווה איום ישיר עליהם.

וושינגטון אישרה, מוקדם יותר, שהיא לא תאפשר לאיראן לסיים עסקאות נשק, גם לאחר תום אמברגו האו"ם, וקראה במועצת הביטחון של האו"ם להאריך את אמברגו הנשק שהוטל על איראן, המסתיים באוקטובר, תחת החלטת האו"ם 2231.

נשיא איראן, חסן רוחאני, הביע את נכונות ארצו להגיב "באופן נחרץ ומוחץ" לארצות הברית, במקרה בו יורחבו הסנקציות נגד איראן.

מפקד משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חוסין סלאמי, סבר כי הארכת אמברגו הנשק של האו"ם, שהוטל על ארצו, לא השפיע על יכולות ההגנה הצבאיות של טהרן, והדגיש כי האיסור איפשר לטהרן לפתח את יכולותיו באופן עצמאי.

إيران تكشف عن صواريخ يمكن أن يصل مداها إلى 100 كم

קרדיט:עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה