ככה לא בונים מנהרות- נשמע פיצוץ מערבית לבירה טהראן שהורגש כרעידת אדמה

בתקשורת האיראנית דווח הערב (חמישי) , כי פיצוץ עז נשמע מערבית לבירה טהראן.

פעילים במדיה החברתית הפיצו את החדשות, שאושרו על ידי סוכנות הידיעות "מהר" והטלוויזיה האיראנית , וציין כי הפיצוץ אירע באזור סגור, שהכיל מחסני טילים של משמרות המהפכה האיראניים.

"הפיצוץ נשמע בסביבות השעה 01:00 בלילה." והפיצוץ גרם לרעידת אדמה בחלק מאזור קראג 'באזור עזאמיה באיראן, מה שגרם לשבירת חלונות ובהלה בקרב התושבים, כך על פי אתר רדיו ורדה, שציטט את סוכנות פארס האיראנית.

על פי סוכנות הידיעות פארס, הדיווחים הראשוניים אמרו כי הפיצוץ אירע במשאבת דלק בפאתי טהראן, וזו הסיבה לכך שאזרחים חשים רעידה דמוית רעידת אדמה, על פי רדיו ורדה, שהצביע, כי בחלק מהאזורים הסמוכים לאתר הפיצוץ , שמעו התושבים "רעש חזק".

קול הפיצוץ היה כה גדול , עד שחלק מהתושבים בצפון ובצפון מזרח הבירה נבהלו. במדיה החברתיות נאמר, כי החלונות של כמה מבנים נהרסו לחלוטין. בעוד שאחרים במערב טהראן וקראג מסרו, כי הפיצוץ היה חזק ושמעו אותו היטב.

מאז יוני האחרון, איראן הייתה עדה לשרפות ופיצוצים מסתוריים, חלקם במתקני תעשייה ואחרים באתרי ייצור טילים, והאירוע הבולט ביותר, כולל פיצוץ ארע במתקן הגרעין בנתנז.

מומחים ואנשי ביטחון לשעבר במשרד לביטחון לאומי לא שללו את האפשרות כי הפיצוצים האחרונים אלה נגרמו כתוצאה מהתקפות סייבר, אך הם טוענים שזו תאונה.

ראוי לציין כי המועצה לביטחון לאומי העליונה האיראנית אמרה ביום שישי, כי סיבת השרפה בנתנז נקבעה במדויק, אך הוא לא מסר פרטים נוספים.

איראן הודתה ביום ראשון, כי מתקן נתנז ספג נזק "משמעותי" מהשרפה, אם כי איראן ניסתה תחילה לצמצם את הנזק, שלדברי האנליסטים ככל הנראה הרס מעבדה מעל הקרקע ששימשה להכנת צנטריפוגות מתקדמות, לפני שהתקינו אותם מתחת לאדמה.

דובר הסוכנות האטומית האיראנית, בארוז ח'מלפנדי, אמר מוקדם יותר השבוע, כי הבניין הוקם בשנת 2013 לפיתוח צנטריפוגות מתוחכמות, אם כי העבודות הופסקו שם, בשנת 2015, במסגרת הסכם הגרעין עם מעצמות העולם, אך העבודה התחדשה בו שוב, לאחר נסיגת ארה"ב מההסכם.

אתר מנהרה אסטרטגית שלא קשורה לטק"ק או לגרעין:

קרדיט: עמירם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה