איך הבחירות בארה"ב צפויות להשפיע על שוק המניות שם?

חודש יוני היה חודש קשה לנשיא טראמפ. מודל החיזוי של השבועון "אקונומיסט" נתן לטראמפ בסוף השבוע רק סיכוי רק 1 ל 9 לנצח. ביידן מדבר על העלאת מס החברות מ21% ל 28% ועל ביטול הקטנת שיעורי המס לבעלי הכנסה גבוהה. אחד האסטרטגים הבולטים בארה"ב, ביירון ווין, אמר לשבועון ברונ'ס בסוף השבוע כי הוא אינו מוטרד מניצחון דמוקרטי מאחר שסביר כי בגלל המיתון ביידן לא ימהר להעלות מיסים. על פי הפיננשל טיימס חברת Natixis בדקה מתי השוק עלה יותר, תחת שלטון דמוקרטי או רפובליקאי.

החברה מצאה כי מאז 1976 השוק עלה בקצב של 14.3% לשנה תחת שלטון דמוקרטי לעומת 10.2% לשנה תחת שלטון רפובליקאי, לא בדיוק מה שהייתם מצפים על פי המוניטין של הרפובליקאים כמפלגה הידידותית יותר לעסקים.

מה לגבי תוצאות הבחירות לבית הנבחרים ולסנט?

חוקים דורשים את אישורם של שני הגופים. העיתון אינוסטורס ביזנס דיילי מצא כי מאז 1958, השוק עלה בממוצע ב 16.9% בשנתיים הראשונות אחרי הבחירות. השוק עלה הכי הרבה, ב 18.7% בשנתיים הראשונות, כשהקונגרס היה "חצוי" (מפלגה אחת שלטה בבית הנבחרים והשניה בסנט, מה שמבטיח שיש מעט התקדמות בחקיקה כל שהיא). כשהמפלגה השלטת בבית הלבן שלטה בשני בתי הנבחרים השוק עלה ב 17.3% וכשהמפלגה היריבה שלטה גם בבית הנבחרים וגם בסנט השוק עלה ב 15.7% בלבד. בשורה התחתונה,

אם אתם מאמינים שכל הסטטיסטיקה הזו תחזור על עצמה בעתיד, השוק ישמח אם הדמוקרטים ינצחו בנובמבר אבל ישמח עוד יותר אם הרפובליקאים ישמרו על יתרונם בסנט (לדמוקרטים רוב בבית הנבחרים) כדי למנוע חקיקה אגרסיבית מידי של הנשיא הדמוקרטי.

קרדיט : ערוץ הטלגרם  "הראל פיננסים"

כתיבת תגובה