הלוויה שמסעירה את הממשלה בצפון אירלנד

ראש ממשלת החבל, ארלין פוסטר, דרשה היום משותפתה להנהגה, מישל אוניל, להתנצל על השתתפותה אתמול בהלווייתו של בובי סטורי, מבכירי המחתרת האירית ה-IRA, בשל ההפרות של ההגבלות על התקהלות בשל מגפת הקורונה.

על אף שהתקנות הנוכחיות אוסרות על השתתפות של יותר מ-30 בני אדם בהלוויות, מאות בני אדם ליוו אתמול במערב בלפסט את ארונו של סטורי, שהיה ראש המודיעין של ארגון הטרור מאמצע שנות התשעים ולאחר מכן יו"ר השין פיין ומת בגיל 64 לפני עשרה ימים, בין הנוכחים היו נשיאת השין פיין, מארי לו מקדונלד, הנשיא הקודם ג'רי אדמס, ואוניל, שעומדת בראש השין פיין בצפון אירלנד.

פוסטר, ראש הממשלה המקומית ומנהיגת המפלגה הדמוקרטית-יוניוניסטית, דרשה היום מסגניתה להתנצל ואמרה כי הצילומים מהלוויה "ערערו את האמינות" של מוסדות השלטון המקומיים במאבק במגפה. "היו רבים שהיו צריכים להתאבל במהלך התקופה הזו ולא זכו לנחמה של אנשים שבאו לבתיהם, ואתמול הם תהו 'למה זה קרה?'", אמרה. "היא (אוניל) צריכה להתנצל ולהכיר בהתנהלות השגויה שנעשתה והיא צריכה לתקן את מה שהתרחש ולנקוט בצעדים שינסו לבנות את האמון מחדש".

אולם אוניל הגנה על השתתפותה בלוויה ואמרה שהיא מאמינה שפעלה בהתאם להנחיות והדגישה שאין לה שום כוונה לפרוש מתפקידה. "אני שבעת רצון מהפעולות שלי ואני עומדת מאחוריהן", אמרה בדיון בוועדה של הפרלמנט המקומי. "אני אמשיך לפעול במסגרת התקנות ואעודד את כולם לשמור על ההנחיות".

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה