האם זה הזמן להשקיע בזהב?

מתחילת השנה עלה הזהב ב 16.8%+, יותר ממה שעלה כל שוק מניות בין השווקים המפותחים. במונחים של ממוצע 4 המטבעות המובילים בעולם הזהב נמצא בשיא של כל הזמנים (ראו גרף).
יש הרבה הסברים לעליית הזהב. אחת המקובלות היא כי כשהתשואה הריאלית באג"ח היא שלילית, גדלה האטרקטיביות של זהב, שאינו משלם כידוע ריבית.

אז לקנות זהב?
תלוי את מי שואלים. אם תשאלו את ווארן באפט הוא לא ימליץ לקנות. באפט אמר בעבר "הזהב לא עושה כלום חוץ מלשבת שם ולהסתכל עליך". באפט לא רואה שום שימוש פרקטי לזהב. בפברואר 2011 התייחס באפט לזהב בכנס בעלי המניות השנתי שלו ואמר כי ניתן להכניס את כל הזהב שנכרה עד היום לתוך מגרש בייסבול אחד. זהב זה שווה 9.6 טריליון דולר (במחירים של אז). תמורת סכום כזה אתה יכול לקנות את התוצרת החקלאית של ארה"ב שמייצרת הכנסות של 200 מיליארד דולר לשנה, ועוד 16 פעם את חברת אקסון שמייצרת רווח של 40 מיליארד דולר לשנה (היום אקסון כבר לא מייצרת רווח קרוב לזה) ויישאר לך עדיין מיליארד דולר כסף "כדי להסתובב". מאז שכתב באפט את דעתו, קרן הסל על הזהב עלתה 21%+ ואילו התשואה על מדד הS&P500 הייתה 177%+.

יש היום גם קולות אחרים. ריי דליו מנכ"ל קרן הגידור הגדולה בעולם, ברידג'ווטר ממליץ להשקיע חלק מהתיק בזהב. מריל לינץ ממליצים על השקעה של 25% מהתיק בזהב. ההגיון הוא שבעקבות כל הדפסת הכסף צפוי שהאינפלציה תרים ראש בסופו של דבר.

מה אנחנו חושבים?

אנחנו חושבים שסביר להשקיע עד 5% מהתיק בזהב. סיבה נוספת לזהירות היא ה"נהירה לזהב" של משקיעים. לקרן הסל על הזהב נוספו יותר אונקיות ברבעון האחרון כתוצאה מהזרמת כספים של משקיעים מאשר בכל רבעון אחר מאז המשבר הפיננסי ב 2009.

 

קרדיט: ערוץ הטלגרם של הראל פיננסים 

כתיבת תגובה