עולם הפשיעה של אירלנד

האם הגנג-לנד, עולם הפשיעה של אירלנד, עומד בפני צומת דרכים דרמטי? המשטרה הביעה את ביטחונה כי תוכל להפיל את קרטל קינהאן, ארגון הפשיעה החזק ביותר במדינה, ולהעמיד למשפט את כל דרג ההנהגה, ובראשו דניאל קינהאן, שנחשב למנהיג הקרטל ושוהה בדובאי. "המטרה שלנו היא לנטרל את כל הקבוצה", הצהיר הממונה על המלחמה בפשע המאורגן.

ארגון קינהאן, שנחשב לקרטל הסמים הגדול והחזק ביותר באירלנד עם קשרים באירופה וביבשות נוספות והשווי הכולל שלו מגיע למיליארד אירו, עומד גם מאחורי שורת מעשי רצח במסגרת מלחמת הכנופיות שמטלטלת בשנים האחרונות את הגנג-לנד, ובעיקר נגד יריביו מקרטל האץ'.

אתמול נידונו שלושה מחברי הקרטל לעונשי מאסר – מייקל ברנס לתשע שנים וסטיבן קרטיס וקירן אודריסקול לחמש שנים כל אחד – אחרי שהורשעו בבית המשפט הפלילי המיוחד על חלקם במזימה להתנקש בחייו של פטריק "פטסי" האץ', אחיו של מנהיג הקרטל היריב, ג'רי "הנזיר" האץ'. ראש הרכב השופטים, טוני האנט, אמר שהראיות שהוצגו הוכיחו באופן חד משמעי שמדובר במזימה של ארגון הפשע של קינהאן וכי הנאשמים הרכיבו תא משני של הקרטל.

בעקבות ההרשעה, אמר עוזר נציב המשטרה, ג'ון אודריסקול, ראש היחידה למאבק בפשע המאורגן, כי המטרה היא לפרק את הקרטל לחלוטין וכי הוא בטוח שיש לחוקרי המשטרה מספיק ראיות על מנת להשיג הרשעות נוספות בעתיד. "אם נפיל את העמודים של ארגון הפשיעה, אני מאמין שלאורך הדרך זה יגרום נזק לקבוצה הזו ובסופו של דבר גם נביא להפלתם של מי שנמצאים בקצה הפירמידה", הצהיר.

אודריסקול ציין כי מדובר בחקירה בינלאומית וכי המשטרה האירית כבר שלחה נציגים למספר מדינות במזרח התיכון, אולם הוא סירב להתייחס ישירות לשמו של דניאל קינהאן, בנו של מייסד הקרטל, כריסטי קינהאן, ומי שנחשב למנהיג הנוכחי וככל הנראה שוהה בדובאי. "על אף שאני לא אזכיר שמות באופן מפורש עד שיוגשו כתבי אישום, אם נאסוף ראיות שיאפשרו הליכים פליליים, ברור שההיררכיה של אנשים בארגוני הפשע האלה מהווה מטרה", אמר קצין המשטרה הבכיר.

דניאל קינהאן הקים חברה לניהול תחרויות אגרוף ונחשב לפעיל ביותר בענף ואף היה מעורב בארגון הקרב הכפול על אליפות העולם במשקל כבד בשנה הבאה בין טייסון פיורי לבין אנתוני ג'ושוע. אתמול נמסר כי פורש מעולם האגרוף כדי "להתמקד בתחומי עניין אחרים", בעוד שחברת ספורט מבחריין שהוקמה על ידי בנו של המלך הודיעה כי היא מתנתקת את כל הקשרים עם קינהאן.

עולם תחתון - וואלה! תגיות

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה