סוריה:הפיקוד הרוסי מגביר המוכנות הקרבית של גייס 5 ומקדם קצינים קרביים

הפיקוד הרוסי בסוריה ממשיך במאמציו לארגן מחדש ולחזק את היכולות הצבאיות של יחידות בצבא סוריה הסרים לפקודתם.

רוסיה מארגנת כרגע את כל הכוחות הנאמנים לה תחת גייס 5 וזכור המקרה בו נלקחה המיליציה הצבאית שנקראה "כוח נימר" בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן , יקירו של פוטין , וסופחה לגייס 5 , ואף קבלה מספר יחידה חדש : דיביזיה 25 למשימות מיוחדות . הרוסים דאגו לחמש יחידה זאת במיטב הנשק והשריון החדישים ביותר שהגיעו דרך הים לסוריה מרוסיה.

מקום פעילותו של גייס 5 היה ,עד כה, בצפון סוריה, וכוחותיו הוטלו למשימות על פי תיעדוף רוסי .

בעת האחרונה נשלחו כוחות מגייס 5 הן למזרח סוריה למחוז דיר א-זור בניסיון לצמצם ככל הניתן את הדומיננטיות האיראנית במקום ויחידות החיזבאללה הלבנונית אף נאלצו למסור לשליטתם מחסומים ועמדות שלהם והעבירו את האחריות הביטחונית להם.

יחידות דיביזיה 5 מקבלים גם עדיפות בכוח אדם חדש וטרי והרוסים מעבירים אותם אימוני צבא בסיסיים במחנות אימונים בצפון מערב סוריה.

בתוך האימונים נשלחים הלוחמים לחזיתות הלחימה השונות ולפעמים הם אף מלווים ביועצי צבא רוסים המכשירים אותם לפעול בשטח עצמו.

לפני יותר משבוע דיווחו אמצעי התקשורת בסוריה כי כוח צבאי המונה יותר מ-300 לוחמים, המשתייכים לחטיבה 8 מדיביזיה 25 , שאך סיימו את הכשרתם הצבאית הבסיסית , נשלחו בשיירה צבאית מאובטחת למחוז דרעא על מנת להשתלט על עמדות החיזבאללה והאיראנים ולהפסיק את התנכלותם נגד תושבי תושבי האזור והלוחמים שעשו סולחה עם המשטר והצטרפו ליחידותיו הצבאיות בגייס 5 .

כוח צבאי זה,כזכור, זכה לקבלת פנים קטלנית, כנראה בהשראה איראנית , ואחד האוטובוסים שהיה בשיירה עלה על מטען צד ונהרס כליל תוך שיותר מ-20 לוחמים נהרגים ועוד עשרות נפצעו.

כאמור כוחות גייס 5 פועלים כיום בכל חזיתות הלחימה בסוריה בו יש לרוסים אינטרס מובהק להישתלט על תא השטח הרצוי והם לא מהססים , בעידוד רוסי , להיכנס לקרבות אש נגד הכוחות האיראנים והחיזבאללה ויחידות דיביזיה 4 של צבא סוריה ,אפילו שזה עולה להם בנפגעים לא מעטים.

הרוסים החליטו לשים סוף להתפשטות חסרת הרסן האיראנית ברחבי סוריה וכרגע הם פועלים במלוא ההיקף לדחוק אותם אל מחוץ לסוריה ואם לא ניתן,בשלב זה, אז לפחות לעצור את התקדמותם.

בינתיים הרוסים ממשיכים לחזק את שורות גייס 5 בכלל ודיביזיה 25 בפרט, במינויים צבאיים ובכך להגביר את מוטת השליטה שלהם בכוחות הגייס.

אתמול דווח על עוד מינוי ביחידות השדה של צבא סוריה : אל"מ יונס מוחמד – קמב"ץ יחידות החי"ר בדיביזיה 25 מונה לסגן מפקד דיויזיה 25 -כוחות מיוחדים במקומו של תא"ל צאלח אלעבדאללה שיהיה מפקד חטיבה 16 החדשה שהוקמה לאחרונה.

להזכירכם דיביזיה 25 היא למעשה כוח אלנימר של תת אלוף סוהיל אלחסן שהסתפחה לגייס 5 שהרוסים הקימו בסוריה והמורכבת ממיליציות חמושות שונות שפעלו עד אז בנפרד .

לאחרונה הובאו,בפקודת הרוסים , כוחות מחטיבה 8 – דיביזיה 25 לאזור דרעא על מנת לדחוק את הכוחות האיראנים והחיזבאללה ממחוזות דרעא ,קונייטרה וסוידאא' וכן את כוחות דיויזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד , אחיו של הנשיא , הפועל על פי תכתיב איראני בניגוד לאינטרסים הרוסים.

יש לציין כי בימים האחרונים מחוז דרעא עד לתקריות אש רבות בין חיילי דיביזיה 25 לבין כוחות צבא סוריה אחרים הנאמנים לאיראן לאחר שהכוחות הנאמנים לרוסים החלו להשתלט בכוח על מחסומים ועמדות שלהם בכל הגזרה. וכבר דווח על מספר הרוגים ופצועים בהתנגשויות אלו .

Russia, Iran and Turkey struggle to find common ground on Syria ...

 

כתיבת תגובה