הפרנויה בשיאה-משטר אסד עוצר קצינים ופקידי ממשל בכירים באשמת "ריגול"

משטר אסד עוצר מספר קצינים בצבא סוריה ופקידי ממשל בכירים באשמת ריגול.
על פי דיווחים בתקשורת הסורית, משטרו של הנשיא בשאר, מנהל מערכה של מעצרים בין קציניו הבכירים, באשמת ריגול לטובת "מדינות זרות"- כך מדווח אתר החדשות הלבנוני אלחורה.

הדיווחים אישרו , כי לאחר הריגתו של קאסם סולימאני בבגדאד בתחילת ינואר, שהגיע מסוריה, בנוסף לאתרי הטילים האיראניים שהיו נתונים לתקיפות מדוייקות וקטלניות חוזרות ונשנות, התעוררו חשדות בקרב טהראן ומוסקבה, בנוכחות גורמים בקרב מפקדי הצבא, ופקידי מערכת השלטון יש מי שמרגל למען מדינות זרות".

עוד הוסיף, כי טהראן לחצה על משטר אסד, לחקור את החשדות הללו, שהביאו למעצרם של מספר קצינים, בראשות האלוף מען חסיין –  معن حسين , מנהל אגף הקשר, הכפוף לשר ההגנה הסורי ולאלוף עלי ממלוכ – ראש שרותי המודיעין הסורי, המחזיק בתפקיד רגיש, היות וכל התקשורת של הבכירים חייבת לעבור דרכו.

מהדיווחים עולה כי האלוף מען חסיין, שהואשם בהקמת רשת ריגול למען CIA, הדליף מסמכים ומידע, על תקשורת ביטחונית, בין מנהיגי המדינה.

חלוצי המדיה החברתית שיתפו גם הם מסמך, המוכיח את מעצרו של מאן חוסין.

 

אך יש אחרים הסבורים כי המשטר מתייחס לנושא רשת הריגול במתווה  הקונספירציה הרגיל במשטרים שכאלו, כדי לחפות על כישלונו בפתרון המשבר הכלכלי שעובר על המדינה וקריסת הלירה הסורית לרמת שיא, ובמיוחד לאחר כניסתו לתוקף של חוק קיסר.

במהלך התקופה האחרונה, דיווחים רבים בתקשורת דיברו על קיומו של קרע במשפחת אסד, במיוחד לאחר הסכסוך התקשורתי בין בשאר אל-אסד ובן דודו רמי מכלוף, ועל הלאמת כספו.

גורמי תקשורת מהאופוזיציה הסורית דיווחו כי אסד החל במסע המעצרים לאחר שהבחין כי השפעתם של משפחת מחלוף בקרב העדה העלאווית עלתה מאוד. החברות שלו, ארגוני הצדקה והמיליציות של מכלוף סיפקו פרנסות לעשרות אלפי סורים, ובכך הפכו לאיום על אסד.

דיווחים בתקשורת חשפו עוד כי המחלוקת הפנימית התרחבה בקרב בני העדה העלאווית בסוריה  וכי בשאר אל-אסד הפך לחוליה החלשה ביותר, וכי יש אתגר למשטר אסד ממשפחת דודתו בהיג'ה, לאחר שנכדה מרוואן דיב לחם בשורות המשטר בדיר א-זור, אך נהרג בלטקיה במהלך עימותים עם חייל מהכוחות הסדירים שרצה לעצור אותו ב -24 באוקטובר 2019 עקב אשמה פלילית מעורפלת, ומשפחת גדג ', בפוסט בפייסבוק, התחייבה לנקום אך מכיוון שחששו מההשלכות, מחקו פוסט זה.

השבר הסורי: שני צבאות לעם אחד

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה