טראמפ מנסה לצרף את פוטין ל-G7 אך יפן מתנגדת

התכנית של הנשיא טראמפ להרחיב את מספר המשתתפות בפסגת מנהיגי ה-G-7 ממשיכה לעורר ביקורת, ולא רק בגלל ההצעה לצרף את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין: יפן הבהירה לארה"ב כי היא מתנגדת לצירופה של קוריאה הדרומית למפגש שאמור להתקיים בארה"ב.

הפסגה בהשתתפות מנהיגי ארה"ב, בריטניה, צרפת, איטליה, יפן, קנדה וגרמניה הייתה אמורה להתקיים מוקדם יותר החודש בקמפ דיוויד, אולם נדחתה אחרי שחלק מהמנהיגים הודיעו שלא יוכלו להגיע בשל מגפת הקורונה. טראמפ הודיע כי הוא מתכוון להזמין לתאריך החדש, שעדיין לא נקבע, גם מנהיגים של מדינות אחרות, כולל רוסיה, יפן, הודו, קוריאה הדרומית ואוסטרליה וייתכן שגם ברזיל.

בעוד שההצעה להזמין את פוטין, לראשונה מאז שרוסיה הושעתה מהמפגשים אחרי סיפוח חצי האי קרים לפני שש שנים, עוררה ביקורת מיידית והתנגדות מצד מספר מנהיגים, בהם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, יצאו היפנים גם נגד הכוונה לצרף את הדרום קוריאנים לדיונים. בשנה האחרונה החריפו היחסים בין המדינות על רקע מחלוקות מתקופת הכיבוש היפני במחצית הראשונה של המאה שעברה, על אף שנרשמה רגיעה מסוימת לנוכח התפרצות מגפת הקורונה.

סוכנות הידיעות קיודו ציטטה גורמים דיפלומטיים שעדכנו כי נציג יפני בכיר העביר את המסר לוושינגטון וטען כי הממשל הדרום קוריאני של הנשיא מון ג'אה-אין נוקט בגישה פרו סינית וכי גם ניסיונותיו לקדם התחממות ביחסים עם קוריאה הצפונית עלולים לפגוע במדיניות הסנקציות מול פיונגיאנג. עם זאת, בפועל נמנעים בטוקיו מלצאת נגד ההצעה של טראמפ בתקווה שהוא יתחרט ולא יקדם אותה.

מדינות G7: רשימה והיסטוריה של מועדון בינלאומי - תיכון ובתי ספר - 2020

קרדיט:ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה