מבזקי חדשות ליום 29-6-2020 . מתעדכן

*- שגרירת ארה"ב בביירות דורותי שייה לראש ממשלת לבנון-

" ארגון הטרור חיזבאללה מהווה מכשול ליישוב המשבר הכלכלי בלבנון ,ובראשו מזכ"ל חיזבאללה סייד חסן נסראללה המאיים באופן ישיר על יציבותה הביטחונית והכלכלית של המדינה ."

*- ישראל ככל הנראה אחראית על תקיפה שניה על יעדים של מלציות איראן במזרח סוריה גבול עיראק, פחות מ 24 שעות מעל 15 הרוגים. המצפה הסורי

*- ליברמן:חיזבאללה דוהרים ובונים מפעל לטילים מדויקים בלבנון ומה אנחנו עושים?
התקיפות בסוריה הכרחיות, אבל לא מספיקות. זה לא פותר את בעיית מפעל הדיוק, וזה לא יעצור את ברד הרקטות שיירד עלינו אם תהיה התלקחות בכל החזיתות, יש לנו תוכניות אופרטיביות? הקבינט ישב ואישר את התוכניות? לא עושים כלום. האיראנים ממשיכים בתוכניות הצבאיות שלהם כרגיל וממשיכים גם לממן את חיזבאללה, את חמאס, ואת ג'יהאד …חמאס בתהליך התעצמות אדיר. הכסף הקטארי שאנחנו מאפשרים להכניס לשם מפנה להם אמצעים לצורך התעצמות. קצב ההתעצמות שלהם מדהים. הם גם משפרים את איכות הכוחות שלהם, את האימונים, את טווח הרקטות וייצורן. הם מגדילים את הכוחות המיוחדים שלהם. הם מבריחים טונות של ציוד צבאי מסיני. אין על זה שום דיון, שום התייחסות. הדרום כולו מבעבע. ואנחנו יכולים למצוא את עצמנו יום אחד בעימות בשלוש חזיתות. דרום, צפון ויו"ש. בצד שלנו, אין הכנה של הקבינט, אין דיונים מסודרים, אין תקציב, אין כלום".

*- עיתון סעודי: "הפיצוץ באיראן – תקיפת סייבר ישראלית".

*- לפי דיווח ברשת אל חאדת' בשבוע שעבר נורה טיל לעבר שיירתו של סעד אל חרירי ראש ממשלת לבנון לשעבר בזמן שהיה ברכבו. הטיל התפוצץ במרחק של כ 500 מטר מרכבו. לא היו נזקים או נפגעים בקרב השיירה.

ממידע שהגיע לכוחות הביטחון הלבנוני מדובר על כך שההתפוצצות התרחשה הרבה יותר מ500 מטר ונבעה מפיצוץ מיכל הדלק של מזל"ט שטס במהלך פעילות שגרתית של לוחמיי חיזבאללה שטס בסמוך לשיירה ואין כל קשר לשיירת אלחרירי כך אמרו הגורמים.

*- ארבעה צוברי גז התפוצצו בסככה וגרמו לפיצוץ הגדול שנראה בשמי טהראן. פיצוץ בודד, עוצמתי ועם גדול אש גדול. מתאים לגז. בגלל שזה קרה בשטח פתוח אז אין אפק של הדף על מבנה סמוך. ענן הגז השרוף גרם לבעירה של כל הצמחיה היבשה בכיוון הרוח – זה הכתם השחור שנראה בשטח.
צילום הוידאו שהאיראנים שחררו צולם במקום האמיתי בו הייתה התקרית אך האיראנים הם לא רצו לחשוף את המקום וזרמו עם הטעות של הזיהוי במהלך הלילה אז הפיצות שוייל למרחב פארצין. הם טענו שזה בפארצין אבל מתקן אזרחי. בפועל זה בכוגייר ובמתקן צבאי לייצור טילים.

*- בפורומים סגורים של חברי חיזבאללה עולים חששות כבדים שהעם הלבנוני ברוב יאושו מתחיל לרצות במלחמה עם ישראל מתוך הבנה שצעד כזה עשוי לפתור את הבעיות של לבנון ולהיפטר אחת ולתמיד מחיזבאללה ולצאת לדרך חדשה בה תשוקם לבנון.

הערת הפרשן הצבאי של האתר : אם הערכת ״דיפלומטיים מערביים בלבנון״ הייתה שהסיכוי לעימות בין החיזבאללה לישראל גדול מתמיד בגלל שישראל תנצל את מצוקת הארגון הייתי מבין את ההיגיון.
מה ההיגיון ביציאה למלחמה מבחינת החיזבאללה? במה זה יתרום לירה למגינת לבנון? מה זה יתרום במשהו לארגון עצמו שעדיין נמצא בשיא כוחו בלבנון? גם הם יודעים שהכול ירד לטמיון. השיעים יהיו הראשונים לחטוף ולקרוס בידיעה שהפעם אין לאיראנים איך לממן פיצויים. הם יהיו שוב העבדים הנרצעים של הנוצרים והסונים.

*- מין מצא את מינו.

סעיד האשם סאפי א-דין הוא איש דת שיעי לבנוני, בכיר בארגון חזבאללה ובן דודו מצד אמו של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה. הוא משמש כראש המועצה המבצעת של חזבאללה ובאופן כללי נחשב ל"מספר 2" בארגון.בנו מתחתן עם ביתו של קאסם סולימאני.(זיינב סולימאני).

*- תושבי קהיר וגיזה שבמצרים, הרגישו ביום ראשון בערב, רעידה שנמשכה מספר שניות.
לא דווח על אובדן חיים ורכוש.

ראש המכון הלאומי למחקר אסטרונומי של משרד ההשכלה והמחקר הגבוה, ג'אד מוחמד אל-קאדי, אמר כי תחנות הרשת הסיימולוגית הלאומית של המכון הלאומי, למחקר אסטרונומי רשמו רעידה אדמה של 5.5 מעלות בסולם ריכטר, במרחק של 218 קילומטרים דרומית-מזרחית לאיזמיר.

כתיבת תגובה