קרנגי: "שיקולים פוליטיים סורים מתגברים על הרפורמות הצבאיות הרוסיות"

סוכנות הידיעות הרוסית, נובוסטי, מפרסמת כתבה תחת הכותרת "שיקולים פוליטיים סורים מתגברים על הרפורמות הצבאיות הרוסיות", ובה היא מצטטת את "מכון קרנגי מוסקבה":

משטר אסד לא הצליח להיפטר מרבים מהליקויים הכרוניים שלו, למרות ניסיונותיה של רוסיה להגדיל את יכולות הלחימה שלו ולשפר את מערך הפיקוד והבקרה. מדיניותו של משטר אסד מערערת את המאמצים הללו וגורמת לכאב ראש אמיתי אצל ההנהגה הרוסית, שבחמש שנים לא הצליחה לעצב מחדש את הצבא הסורי ולהפכו לכוח צבאי יעיל ועצמאי ובכך לאפשר לרוסיה להסיג את כוחותיו מסוריה.

משטר אסד מסתמך יותר ויותר על המתגייסים העלאווים החדשים ועל מיליטריזציה של העדה העלאווית בכללותה, אך אלה חסרים יזמות, ויעילותם הקרבית נמוכה מאוד. דמשק חוששת שהצבא יהפוך איום עליו לאחר סיום הסכסוך הפנימי במדינה.

הגישה הרוסית למודרניזציה וארגון מחדש של הצבא הסורי מבוססת על ניסיון הרפורמה בכוחות המזוינים הרוסיים בשנת 2008, העומדת בבסיס חזונו הצבאי של הרמטכ"ל הרוסי לשעבר וולרי גרסימוב, אולם משטר אסד אינו מסכים עם החזון הזה, שאומר שהצבא לא צריך להשתתף בפוליטיקה, שמשמעותה דחיית מתן עדיפות למוצא החיילים בצבא.

במהלך הרפורמות, רוסיה מתנגשת עם התנגדותם של הסיעות הפרו-איראניות, ולכן רוסיה העלימה עין מהפעולות המסחריות של דיביזית השריון 4 בראשות מאהר אל-אסד.

איראן מנסה להתמודד עם ניסיונות הקרמלין להחליש את השפעתה המופרזת שלה בסוריה, ונראה כי רוסיה חייבת לפתוח במערכת חינוך צבאית ולהכשיר יחידות צבאיות במהירות. או לחלופין יש ליצור צבא עצמאי כדי להיות פחות תלוי בטהרן.

רוסיה מנסה לבצע רפורמה בשירותי הביון הסורים, מכיוון שזה יגביר את השפעתה של רוסיה בסוריה ומחליש, באותה עת, את השפעתה של איראן, וההחלטה בדבר מינויים לתפקידים בכירים קשורה למעגל הצר של משפחת אסד, וטהראן משפיעה על מינויים אלה, ולכן מוסקבה שוקלת למזג שרותי מודיעין אלה עם משרד הפנים או ליצור משרד חדש להם, או לשפר את ביצועיהם על ידי אימונים של מפקדים ברוסיה, והכשרת יחידות תגובה מהירות למלחמה בטרור

Russia Vs Syria Conflict, International Relations, Fists On Flag ...

כתיבת תגובה