מה קורה בבסיס "האימאם עלי" האיראני הגדול ביותר בסוריה?

מיליציית משמרות המהפכה של האיראנים החלה לפעול שוב לשיקום לוגיסטי בתוך בסיס "האימאם עלי" ליד אלבוקמל, מזרחית לעיר המחוז דיר א-זור, סמוך לגבול סוריה-עיראק. קבוצות של חברות מקומיות השייכות ל "חיזבאללה" הלבנונית החלו לחפור בבסיס זה.

משמרות המהפכה האיראנים מנעו מאותן קבוצות של חיזבאללה, שמונות כ-100 איש, לצאת או להיכנס לבסיס לספק מזון ושתייה עבורן, במטרה לזרז ולהשלים עבודות חפירה למחסנים והמנהרות, שעשויות להימשך לתקופה של חודשים.

זה הבסיס האיראני הגדול מסוגו והראשון שהוקם מאפס באותו אזור, והבסיס הזה היה נתון בספטמבר 2019, לתקיפה ישראלית – כך על פי מקורות זרים .

הפרשן הצבאי של האתר מעיר כי אין טילים בבסיס "האימאם עלי". כשניסו להביא אותם הם הושמדו פעמיים. עכשיו יש חציבה של מנהרת אחסנה (מצפון ומחוץ למתחם בגלל אילוצי טופוגרפיה)שגם ימיה כנראה ספורים.

הותקף "הבסיס האיראני הגדול בסוריה" - Nziv.net

"בבסיס מחסני טילים מונחים ומדויקים, כוחות אבטחה ולוחמי מיליציות הנאמנים למשמרות המהפכה האיראנים, בכדי לאבטח העברת שיירות הנשק מאיראן לסוריה דרךעיראק."

הבסיס הצבאי של אימאם עלי נמצא כ-150 ק"מ דרומית-מזרחית לדיר א-זור, בסמוך למעבר הגבול עם עיראק – אלקאים ,לא הרחק מעיר המחוז – אלבוקמל , הנשלט על ידי המיליציות האיראניות והחיזבאללה, בתיאום עם מיליצית אלחשד אלשעבי  העיראקית".

הותקף "הבסיס האיראני הגדול בסוריה" - Nziv.net

קרדיט: אורי אלמקייס – ערוץ הטלגרם "עולם החדשות " מקבוצת נציב

מצגת הבסיס האיראני החדש במזרח סוריה:

כתבה נוספת בנושא : 

כתיבת תגובה